RSS

joi, 8 noiembrie 2012

Murarturi asortate

Din nou conserve! Da, inca mai am cateva de prezentat :) Stiu ca toata lumea se pricepe la muraturi, dar... cred ca oricine ar dori sa incerce si ceva nou. Cel putin eu asa sunt! De data asta m-am inspirat de la Alinutzika, caruia ii multumesc ptr reteta!


Ingrediente:
1 varza alba
2 morcovi
2 ardei grasi
1 ardei capia
3 gogonele
3 cepe
hrean
frunze de telina
sare grunjoasa
½ plic pikant fix dulce-acrisor
150 ml otet de vin
75 ml zahar


Varza am taiat-o  marunta, ceapa julien, ardeii bucati potrivite, morcovii rondele, gogonelele felii. Am amesecat bine toate legumele si le-am sarat cu sare gronjoasa si am lasat cel putin 1 ora.
In borcane sterilizate am adaugat frunze de telina, apoi am pus legumele (pe care le-am strans in palme pentru a elimina zeama lasata). Deasupra am pus bucati de hrean curatat.
Am pregatit pikant fix-ul conform instructiunilor de pe plic, si am adaugat zeama peste legume.
Mie mi-au iesit 3 borcane de 800 g.
Foarte bune au iesit! S-a papat un borcan la o masa de 4 persoane :) O singura modificare voi face data viitoare: in loc de ceapa alba voi folosi ceapa rosie. Nu m-a incantat foarte tare gustul cepei albe..


4 comentarii:

maria mihalache spunea...

AM ZIS EU CA LA IARNA ITI FAC O VIZITA........HIHIHI.
PUP CU DRAG!

Licuta Marin spunea...

Mmm, muraturile asortate imi plac la nebunie!!!Pup!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am sa vin la degustat!Pupici!

Simona spunea...

@Maria, te astept cu dag si cu conserve!! Pup
@Licuta, ma bucur ca-ti sunt pe plac! Pupici
@Mihaela, bine ai venit Pup