RSS

vineri, 29 noiembrie 2013

Strudel cu nuci, gem de gutui si cacao

Drag mi-a fost inca de la inceput proiectul "Provocarea secreta", si cu mare interes si nerabdare astept inceputul de luna ptr a vedea ce blog mi-a fost repartizat :)
Gazda de luna aceasta - Ioana Tone, mi-a repartizat blogul Adelei, blog pe care il stiu de foarte mult timp si care-mi este tare drag! L-am rasfoit din nou din "scoarta in scoarta" si mi-am facut o lista de atac.. Dar din pacate.. timpul asta mi-a dat planurile peste cap.. si uite asa a venit sfarsitul lunii si eu n-am reusit sa pregatesc nimic.. "Daca doriti ceva dulce rapid si delicios, acest strudel este solutia  perfecta" - cam asa ne spune Adela.. :) Si uite asa am pregatit un strudel.. o bunatate rapida!!!

Ingrediente:
500 g aluat foietaj congelat
100 g nuci macinate
1 lingurita plina cacao
2 linguri zahar
1 esenta de vanilie
3 linguri mari gem de gutui
1 ou
1 galbenus + 2 linguri lapte




Aluatul l-am lasat sa se decongeleze. 
Nucile macinate, cacaoa, zaharul si esenta de vanilie le-am amestecat. Am adaugat gemul, iar la final oul batut putin. A rezultat o crema legata.
Aluatul decongelat l-am pus pe planseta de lucru infainta, l-am intins putin cu sucitorul rezultand un dreptunghi. Crema am pus-o pe mijlocul aluatului, pe lungime, apoi am suprapus laturile, strangandu-le bine ca sa nu iasa compozitia. Am asezat aluatul cu partea imbinata in jos, intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Am crestat din loc in loc aluatul, si am dat tava la cuptorul preincalzit pana s-a rumenit usor, fara a se arde. La mine a durat cca 20-25 minute.
L-am lasat sa se racoreasca putin, apoi l-am taiat si papat cu mare pofta! Este foarte bun si a doua zi.
 Va invit la strudel!

8 comentarii:

TeoBucatar spunea...

O bunatate care merge in orica moment al zilei!

maria mihalache spunea...

de toamna asi zice.
dupa-amiaza placuta!

Haplea spunea...

Foarte bun acest strudel!!!

Mihaela Mihalache spunea...

ce idee minunata!

Stefy spunea...

simona, te astept cu mare drga la o noua provocare: http://www.stefyharnicutza.blogspot.ro/2013/12/weekend-cu-spor.html

Maya spunea...

Bun bun! Eu chiar mai trebuie sa fac inca o portie de gem de gutui.

sara & Miki spunea...

Nu am ajuns sa fac nimic din gutui si-mi plac mult. Asa ca voi servi de la tine. Pup!

Danutza spunea...

Ce strudel bun! Mi-ai dat o idee ca tot mai am niste gem de gutui prin camara :)