RSS

miercuri, 10 august 2011

Rosii uscate in ulei de masline

Noua ne plac foarte tare aceste rosii uscate (in mod normal, la soare), doar ca in supermarket`urile din Romania sunt destul de rare... iar acolo unde le gasim... au un pret cam piperat (pararea mea de zgarcita - zice el) :)) Si... cum nu m`am indurat sa dau 55 lei pe un borcanel de rosii uscate... m`am pus sa caut pe net retete pentru a prepara eu aceste rosii.
De gasit am cam gasit... si... am facut selectie de retete... apoi am comparat cu ce am gasit prin camara.
Cum a iesit? Inca nu stiu... acum se odihnesc rosiile in ulei, abia peste cateva zile vom afla.

Ingrediente:
2 kg rosii lunguiete 
ulei de masline cat cuprinde 
boabe de piper 
sare 
piper
busuioc frunze (ca am busuiocul in balcon)
oregano
patrunjel uscat
rozmarin
4 catei de usturoi 
1 ardei iute

 

Am spalat rosiile, le`am sters si le`am taiat pe jumatate.
Am pregatit tava, punand hartie de copt.
Apoi am asezat rosiile, cu partea taiata in sus, presarandu`le cu sare si piper.
Am lasat rosiile la foc mic cca  3 ore jumatate (in toate retetele pe care le`am gasit scria ca temperatura trebuie sa fie ridicata, ceea ce nu`i chiar bine... am constatat ca incep sa se arda si am dat focul la minim).
Apoi le`am sos pe un fund de lemn si le`am lasat inca o ora sa se odihneasca.
Dupa ce s`au racit am pregatit o parte apa - o parte otet si am oparit rosiile in aceasta zeama.
Le`am lasat sa se scurga intr`o strecuratoare.
Apoi am pus rosiile in borcan, adaugad busuioc, oregano, rozmarin, patrunjel, ardeiul iute taiat bucati, boabele de piper si usturoiul taiat bucati. Am umplut borcanul cu ulei, am strans bine capacul si l`am dat la frigider ptr 5 zile.

La ce le folosim noi? Pai... ne place foarte tare pe post de salata langa pilaf cu fructe de mare (din pacate n`am mai facut de mult ptr ca... n`am gasit niste fructe care sa`mi placa cum arata) sau la fripturi... iar cand se termina rosiile, uleiul este foarte bun la salate.

2 comentarii:

ghiocel07 spunea...

Foarte interesant. Cautala mine "Iuteala" si "Gogosari in bulion", cred ca o sa-ti placa. Pupici.

Simona spunea...

Am "furat" retetele! Pupici