RSS

duminică, 7 august 2011

Prajitura desteapta

Povestea acestei prajituri este destul de haioasa...
Inainte de a avea blogul navigam pe internet si`mi imprimam retetele care ma interesau.. printre care si aceasta. Doar ca ... fie n`am copiat tot, fie n`am citit cu atentie... (nici nu mai stiu exact reteta pe care am facut`o).
Departe de casa, destinatia Danemarca, m`am apucat sa fac prajitura .. Toate bune si frumoasa pana am scos`o din cuptor si... se misca ca o piftie! Si`am zis: asta`i nefacuta, reteta esec! Si... buf cu ea la tomberon! :) Da, stiu puteam sa citesc pe internet... dar... atat m`a dus capu` atunci :))
Abia acu` 2 saptamani, dupa o vizita in care am fost serviti cu aceasta prajitura, am cautat si citit mai atent reteta si vineri m`am gandit ca`i momentul. 
Si, culmea, a iesit foarte buna! :))) Si sambata am si dat reteta unui prieten pasionat de bucatarie, caruia i`a placut ce`a iesit (i`a iesit si lui!).
Ptr aceasta reteta m`am inspirat de pe mai multe bloguri, dar cred ca seamana cel mai mult cu cea a lui Teo (http://gospodini.blogspot.com/2010/11/prajitura-desteapta-20.html) si a lui Ghiocel07 (http://retetelemamei.wordpress.com/2011/04/17/prajitura-desteapta/)

Ingrediente: 
un cub margarina Rama Maestro
9 oua
250g zahar
9 linguri de faina
1 plic zahar vanilat
1 litru lapte

Margarina am taiat`o in cubulete. si am topit`o la bain marie, impreuna cu 4 linguri de lapte. Cand s`a topit margarina, am adaugat zaharul si am lasat sa se topeasca.
Am separat ouale, albusurile le`am batut spuma, iar galbenusurile le`am amestecat cu zaharul vanilat.
Peste galbenusuri am pus margarina topita (racita un pic), amestecand bine. Am adaugat apoi laptele, albusurile si la urma faina.
Am pregatit o tava, pe care am uns`o cu ulei si am tapetat`o cu faina. Am pus compozitia in tava si am dat`o la cuptorul, incalzit in prealabil, ptr cca 1 ora jumatate, la foc potrivit (cel mai bine o lasati pana trece testul scobitorii).
Timp de o ora nu am deschis usa cuptorului, pentru ca prajitura sa creasca uniform. Am lasat prajitura sa se raceasca in tava cateva ore si abia apoi am pudram cu zahar pudra, si am portionat`o.
 Pozele cu rezultatul final nu sunt foarte reusite... le`am facut destul de tarziu si... fara blitz. :( Dar ma puteti crede pe cuvant ca a iesit bunaaa.
 

0 comentarii: