RSS

luni, 20 aprilie 2015

Drob de miel cu verdeata si leurda

Luna asta la provocarea Traditie si gastronomie initiat de Gina Bradea, gazda Cerasela ne-a provocat sa facem drob. Retete de drob mai aveam... prima incercare de drob de miel  made in Danemarca, cu ingredientele gasite in magazinele de acolo, si o alta varianta, drob de vara i-am spus eu ptr ca a fost facut pe timpul verii cand nu aveam la dispozitie ceapa si usturoi verde.
De data asta am facut un drob de miel autentic, zic eu, cu verdeata din belsug si elementul nou: cu leurda proaspata, culeasa chiar de socrul meu!


Ingrediente:
organele de la un miel mai mic (inima, ficat, plaman, splina, rinichi) cca 700 g cantarite dupa fierbere
cca 200 g carne miel cu grasime
prapure de miel
3 legaturi usturoi verde
3 legaturi ceapa verde
3 legaturi marar
2 legaturi patrunjel
3 legaturi leurda
20 oua prepelita (sau 4 de gaina)
1 lingurita sare
½ lingurita piper
1 lingura smantana
5 oua fazanita fierte

Prapurele de miel l-am spalat in mai multe ape si l-am lasat intr-un vas cu apa pana am pregatit ingredientele.
Organele le-am curatat, le-am taiat in bucati mai mici  si le-am pus la fiert impreuna cu carnea. Am spumat de cate ori a fost cazul.
Separat am pus la fiert cele 5 oua de fazanita (merg si de gaina sau de prepelita).
Cat carnea si organele fierbeau, am pregatit legumele, le-am curatat, spalat si tocat marunt.
Cand organele si carnea au fost fierte, le-am sos intr-o spumiera si le-am lasat la racit. Cand s-au racit, le-am tocat marunt si le-am pus intr-un vas incapator. Am adaugat toata verdeata, cele 20 de oua de prepelita, smantana, sarea si piperul.
Intr-o forma de cozonac, unsa cu ulei, am intins prapurul bine scurs de apa, am pus jumatate din compozitie, apoi ouale de fazanita curatate de coaja, si am completat cu restul de compozitie. Am adus marginile prapurului astfel incat sa acopere toate compozitia. Am dat tava la cuptorul preincalzit la 1800 C pentru 50-60 minute. 
Cand a fost gata, am scos tava din cuptor, si am lasat sa se raceasca in forma. Abia cand s-a racit complet am scos drobul din tava, trecand lama unui cutit pe toate marginile.
L-am taiat felii generoase si l-am servit cu pofta, alaturi de oua rosii!
Pofta buna va doresc!

1 comentarii:

strumfa bucatareste spunea...

cat de bine poate sa arate, de ce nu stai tu mai aproape de mine? :D