RSS

joi, 12 decembrie 2013

Pizza ciobaneasca

Ce sa fie, ce sa fie?! Rapid si gustos... o pizza!! De data asta intr-o varianta mai bastinasa.. dar absolut delicioasa!!! Merge la fel de bine si cu un "blat" de mamaliga.. dar, alta data!


Ingrediente:
Ptr. aluat:
500 g faina alba
10 g drojdie uscata
½ lingurita sare
300 ml apa calduta
3-4 linguri ulei de masline
Ptr. topping:
carnat de oaie afumat si picant
muschi de porc afumat
branza de burduf
ardei gras murat
Ptr. sos:
2 cani suc de rosii
2 linguri ketchup
1 lingurita zahar
½ lingurita sare
1 lingurita busuioc
2 catei usturoi
1 lingura ulei de masline
1 lingurita ardei iute macinat


Faina am cernut-o intr-un bol,apoi am adaugat drojdia si am amestecat. Am inceput sa adaug apa calduta putin cate putin, amestecand cu o spatula. Am pus si praful de sare, si am inceput sa framant usor cu mana, completand cu apa. Cantitatea de apa este in functie de tipul fainii. Treptat am adaugat uleiul de masline, framantand cu mana. Din cand in cand am mai pus si cate un praf de faina. Aluatul l-am framantat cca 10-15 minute, pana a devenit elastic si nelipicios. 
Aluatul l-am pus intr-un castron, am acoperit cu folie alimentara si cu un prosop, si am lasat cca 1 ora intr-un loc caldut pentru ca aluatul sa-si dubleze volumul.
Intre timp am pregatit sosul: sucul de rosii, ketchup-ul, zaharul, sarea, busuiocul, uleiul de masline, cateii de usturoi taiati felii si 1 cescuta de apa le-am pus intr-un vas, la foc mic. Am amestecat din cand in cand, iar dupa cca 15 minute am adaugat ardeiul iute si am mai lasat vre-o 5 minute pentru ca sosul sa se lege. Inainte de a pune ardeiul iute am scos cateva linguri de sos, pentru a le folosi la a „unge” pizza.
Cand aluatul a fost gata crescut, l-am scos pe plansa de lucru infainata si l-am impartit in 3 bile egale, care vor deveni 3 blaturi de pizza. Am intins cu sucitorul fiecare bila de aluat, dandu-i forma rotunda. Aluatul l-am pus in tava speciala ptr pizza, l-am uns cu sosul nepicant si am dat tava la cuptorul preincalzit pentru 5 minute. Am scos tava din cuptor am adaugat mozzarella, apoi am pus carnatul de oaie si muschiul de porc pe care le-am calit putin in ulei, fasiile de ardei si bucati de branza de burduf.
Am dat tava din nou la cuptor, pentru cca 15 minute.
Pofta buna va doresc!!!

6 comentarii:

Maya spunea...

Mmm, o pizza picanta!

Haplea spunea...

Delicioasa trebuie sa fie!!!

maria mihalache spunea...

vin si eu la o felie ca tare mult imi mai place.seara minunata!

Valentina Mihaescu spunea...

Imi place cum arata. Aluatul este exact pe gustul meu, umplutura echilibrata si gustul picant ma face sa cred ca este o pizza absolut delicioasa.

catkitchen spunea...

Mmmmm , un deliciu , desigur , dar eu am venit sa te anunt ca te astept sa treci pe la mine !!! ;)
Pupici !!!

Aurica spunea...

cred ca iti taie foamea instantaneu, foarte reusita dar si gustoasa si sanatoasa in acelasi timp, imi place cum a iesit :)