RSS

vineri, 7 iunie 2013

Socata fara drojdie

Tare mult imi place socata.. Pana anul asta imi facea mama.. dar am zis ca na.. tre` sa fac si eu, nu?! Varianta cu drojdie nu-i prieste prea bine stomacului meu, si de aceea am ales sa fac fara. Tare buna a iesit.. Am facut mai multe serii, dar din pacate poze foarte reusit nu am..

Ingrediente:
4 litri apa de izvor (sau plata)
3 flori foarte mari de soc
450 g zahar
2 lamai


Florile de soc le-am scufundat in apa rece, atat cat sa se elimine toate impuritatile.
Intr-un vas am pus 2 litri apa si zaharul, si am pus la foc mic, amestecand continuu pana ce zaharul s-a topit cam pe jumatate, deci apa nu am lasat-o sa fiarba, ci doar sa fie calduta. Am turnat apa cu zaharul intr-un borcan de sticla spalat si uscat si am completat cu restul de apa. Am pus florile de soc si lamaia taia felii, si am acoperit borcanul cu o farfurie. L-am asezat pe pervazul geamului, acolo unde este suficienta lumina. Am lasat borcanul 3 zile (poate dura chiar 4 zile), amestecand de cateva ori pe zi cu o lingura de lemn cu coada lunga.
Cand socata a fost gata, am strecurat-o, am pus-o in sticle si am bagat-o la frigider.
Am servit-o rece, cu felii de gheata!

18 comentarii:

Biochimist la cratita spunea...

Pai daca-i fara drojdie pune si pentru mine repede un paharel. :)
Pup

Stefy spunea...

socata imi aminteste de copilarie!!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am ajuns la fix!Al meu este paharul acela!
Pup cu drag!

Teobucatar spunea...

Si eu prefer varianta fara drojdie!Excelenta!

Cristina spunea...

Nu cunosc reteta cu drojdie, mie asa imi place!

Cristina spunea...

Nu cunosc reteta cu drojdie, mie asa imi place!

Simona spunea...

@Alina, serveste cu drag! Pup
@Stefy, si mie!!! Impreuna cu soricei :)) Pupici
@Mihaela, al tau este!! :) Pup
@Teo, se pare ca suntem mai multe.. :) Pupici
@Cristina, pe langa ce am pus eu, se adauga 5 g drojdie. Iese acidulata, si trebuie avut grija ca fierbe foarte repede. In zona noastra se face mai mult cu drojdie. Pupici

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Trimite si mie un paharel! Arata delicios!

Mihaela Mihalache spunea...

un paharel si la mine ;)

strumfa bucatareste spunea...

cum spui si tu, n-am facut niciodata, am lasat pe altii sa se ocupe de treaba asta, ar cam fi timpul sa incerc si eu si dupa cum descrii e chiar usor :D

Timea spunea...

Tocmai am mancat deci merge un pahar de scocata.

Simona spunea...

@Lavi, trimit si doua!! Pup
@Mihaela, binenteles!! Pupici
@Strumfita, este foarte usor.. Trebuie sa faci si tu ca n-are cum sa nu iasa!! Pup
@Timea, iti trimit un pahar!! Pup

Paradis spunea...

Wow ce pofta mi-ai facut!Arata tare yum!

Rocsy Ciobanu spunea...

Foarte buna este. As bea zilnic. Pup!

Simona spunea...

Si la mine un pahar te rog !!!

Carmen Tender spunea...

Gata,am notat-o!Conteaza daca floriel sunt mai trecute?Adica nu proaspete?Pupici

Simona spunea...

Carmen, florile trebuie sa fie proaspete, altfel socata isi va schimba gustul. Te imbratisez cu drag si astept sa-mi spui cum ti-a iesit!

Anonim spunea...

Buna,
Este al doilea an in care voi incerca sa fac socata!
Voi folosi aceasta reteta, prima pe care mi-a sugerat-o Goog
E 😋 si care este extrem de simpla si de concisa!
Singura intrebare: chiar numai 3 flori? 7...8 erau in majoritatea retetelor pe care le studiasem anul trecut...
A, si daca nu e soare, ce ma fac? 😟