RSS

vineri, 2 noiembrie 2012

Struguri murati

Anul asta m-am pus pe umplut camara. Si nu cu orice.. ca de cele uzuale se ocupa mama, ci am incercat numai "specialitati"! Strugurii asta i-am vazut la Cris, si mai-mai sa n-apuc sa-i fac.
Multumesc de reteta Cris, si.. abia astept sa-i gust!!

Ingrediente:
650 g struguri albi
650 g struguri negri
½ bucata morcov
½ bucata hrean
seminte mustar
seminte coriandru
seminte piper
seminte ienibahar
1 foaie de dafin
2 linguri sare grunjoasa
300 ml otet de vin
3 linguri miere
500 ml apa

Am spalat si desfacut de pe ciorchide boabele de strugure, apoi le-am asezat in borcane. Eu am facut un borcan cu struguri albi, unul cu struguri negri. Deasupra strugurilor am pus rondele de morcov si bucatile de hrean. Apa, otetul, sarea, foaia de dafin si semintele le-am dat intr-un clocot, apoi am oprit focul. Cand zeama s-a racit putin, am adaugat mierea, amestecand bine ptr a se topi. 
Zeama am turnat-o peste strugurii din borcane. Am sigilat borcanele si le-am lasat sa se raceasca intr-o patura, pana a doua zi.
Abia astept sa ii pap alaturi de o fripturica!!
Mie mi-au iesit 2 borcane de 1 kg.

9 comentarii:

FLORY spunea...

Interesant,camara ta e plina cu bunatati din cate am vazut!Pupici

Adela Zilahi spunea...

Numai bunatati in camara ta, esti o harnicuta - furnicuta!!! Pupici si weekend minunat!!

Truedelights spunea...

Si eu am pus anul asta, pentru prima data, struguri la murat :) Abia astept sa-i gust! Cred ca vor fi un deliciu!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Sunt grozav de buni!Pupici!

Cristina spunea...

Draga mea, dar tu mai ai loc in camara? Sa stii ca iti las un raft si la mine, arata bine si cred ca sunt tare bune muraturile tale!

Simona spunea...

@Flory, din fericire n-am facut decat cateva borcane din fiecare.. deci au loc suficient in camara :) Pupici
@Adela, multumesc! Pup cu drag si wk placut
@Truedelights, si eu la fel!! Pana acum am mancat doar struguri in gogosari, pusi de mama. Pupici
@Mihaela, mai am putin si-i incerc! Pup
@Cristina, pentru o parte dintre ele, tu esti vinovata (vezi castraveti in saramura, ketchup picant, si.. mai urmeaza :D), asa ca.. cred ca si camara ta este mai plina si frumoasa decat a mea! Pupici dulci

Unknown spunea...

Simo, iar ai fost harnica!! Frumoase muraturi ai pus ;)

Ramona Alina spunea...

Imi faci poftã!aratã super

Simona spunea...

@Paula, mai am cateva si gata ptr anul asta!!! Pup
@Ramona, multumesc! Pupici