RSS

miercuri, 11 ianuarie 2012

Ciorba de oase de porc afumate

N-am mai postat de mult o ciorbita... Si cum in perioada asta am fost si cred ca inca mai suntem "prietenosi" cu porcul, m-am apucat sa fac o ciorbita din sira de porc afumata. Porcul este ...BIO (saracu, nici nu stie ce-i putea... sira!).. :)) adica din batatura bunicii, pe care, impreuna cu fratele sau, i-am sacrificat cu mare fast inainte de Craciun. Binenteles ca sacrificarea s-a facut cu respectarea normelor Uniunii Europene, folosind un pistol cu glonte captiv ascutit foarte bine pe-o parte! ;))) V-am spart, nu??! 

Ingrediente:
5 bucati sira de porc afumate
1 ceapa
1 morcov
1/4 telina
1/2 pastarnac
1/2 cescuta orez
suc de rosii
1 lingura delikat
1 lingura bors magic
patrunjel
leustean


Oasele le-am spalat bine-bine in mai multe ape. Le-am pus la fiert fara sare (oasele fiind deja sarate), luand spuma de cate ori a fost nevoie. Am lasat sa fiarba cca 1 ora si jumatate (noua ne place carnea fiarta bine).
Cat oasele sunt la fiert, am pregatit legumele, tocandu-le marunt.
 Dupa cca 1 ora, am strecurat de 2 ori zeama (na, obsesia mea..), si am reluat fierberea, adaugand si legumele tocate.
Cand si legumele erau aproape fierte, am adaugat orezul, si am amestecat din cand in cand ca acesta sa nu se prinda de oala.
Dupa cateva minute am pus si sucul de rosii, si am mai lasat cateva clocote.
Am pus borsul si am lasat sa clocoteasca. Am mai adaugat si o lingura de delikat, dar daca oasele sunt prea sarate nu mai puneti. Eu nu am pus sare deloc.
Am tocat leusteanul si patrunjelul marunt si dupa ce am oprit focul l-am pus in oala. Am acoperit cu un capac ca aromele sa se combine..
 N-am rezistat prea mult pe langa oala... si am pus ciorbita in castronele...
 si am servit-o dreasa cu smantana, alaturi de ardei iute si binenteles cu painica facuta-n casa!
Poate ca vati saturat de porc, dar spuneti voi nu-i buna o ciorba dreasa??? :)
Pofta buna!

10 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Nu ma ispiti cu ciorbita asa ca e asa de tarziu!Foarte buna!

Oana spunea...

Chiar ca ne-ai spart cu povestea de la sacrificarea porcului :))
Eu m-am cam saturat de carnea de porc pentru moment, dar o ciorbita ca a ta nu as putea sa refuz. Prea bine arata!
Te pup :*:*:*

Corina spunea...

Tare buna ciorbica ta!

Antonina spunea...

O da si pe mine ma ispitesti cu dle porc! nu se poate asa ceva! tocmai cand am trecut pe apa plata si lamaie! Hmmmmmm

strumfa bucatareste spunea...

ce bun e soricul de la porcul parlit ca pe vremea din-ainte de UE :)), ce bune sunt ciorbele dupa sarbatori!!!! iar a ta arata asa apetisant ca ling tastatura. Intrebare, te satisface borsul de la plic, ca eu am pus o singura data si nu mi-a placut gustul, de atunci folosesc borsul traditional, sau zeama de la ardei iuti, sau de la varza acra.

ghiocel07 spunea...

Minunat, mi-ai dat idee pentru acest sfarsit de saptamana.

Simona spunea...

Teo, aseara era tarziu, dar astazi este numai bina, nu? Pupici
Oana, nici eu nu mai pot cu porcu asta... dar fitosu a vrut o ciorba.. si cum anu` asta nu facusem.. a iesit asta! Pupici
Corina, multumesc!
Antonina, adevaru este ca la cat este de slaba apa plata si lamaie iti trebuie! :) Te pup si-ti ofer o portie sanatoasa de ciorbita!
Strumfita, si noi tot traditional am pregatit porcul :) Da, eu folosesc borsul la plic si sunt foarte multumita, mai ales cel cu smantana (din pacate nu-l gasesc mereu). Am incercat si bors lichid si.. cred ca nu am ales eu ce trebuia :) Pupici
Ghiocela, te pup!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Astazi am primit"cadou" de la nasii mei(nasul meu face o ciorba grozava) un borcan maaaaare cu ciorba din asta buna,asa ca m-am scos.Si fitosul meu vroia sa-i gatesc ciorba.Pupicei!

Simona spunea...

Mihaela, ferice de tine ca ai nas :) cu ajutorul lui ai scapat de treaba! Vai de noi cu fitosii astia.. :)) Pupici

strumfa bucatareste spunea...

da, din fericire la mine face tati bors de casa, e cata pui de moldovean :P