RSS

luni, 6 mai 2013

Pasca cu aluat de cozonac

Cum de pe Masa de Pasti nu putea lipsi traditionala pasca, printre cozonacii dolofani cu nuca si cacao, sau rahat, sau nuca fiarta... am facut si o delicioasa pasca cu aluat de cozonac!

Ingrediente:
Aluat:
500 kg faina 000
2 oua la temperatura camerei
125 g zahar 
50 g unt
50 g ulei pentru framantat
250 ml lapte dulce
15 g drojdie proaspata
1/2 lingurita sare 
coaja de lamaie rasa

Umplutura:
400 g branza dulce vaca facuta in casa
250 g branza dulce (PILOS)
2 linguri zahar
3 linguri gris
3 oua
1 esenta vanilie
1 esenta lamaie


Pentru aluat vom procedat exac ca la cozonac.
Foarte important: toate ingredientele pentru aluat trebuie sa fie la temparatura camerei.
Am amestecat laptele cu zaharul, sarea si coaja de lamaie, si le-am pus pe foc amestecand continuu pana zaharul s-a topit. L-am lasat putin sa se raceasca, cat sa devina caldut.
Intr-un bol am pus drojdia, putin lapte caldut si un praf de faina, lasand amestecul cca 10 minute pentru a se activa drojdia.
Faina am cernut-o, am facut o gaura in mijloc in care am pus amestecul de drojdie si lapte. Am amestecat usor cu o lingura, apoi am inceput sa incorporez laptele si ouale. Intre timp am scos lingura si am inceput framatatul. Am continuat framantatul aluatului punand cate putin din amestecul caldut de ulei si unt topit pe foc. Am framantat aluatul bine-bine cca 30 minute, apoi am acoperit vasul cu o folie alimentara si am lasat la crescut intr-un loc caldut, pentru cca 1 ora.
Cat aluat crestea, am amestecat toate ingredientele pentru umplutura, dand vasul la frigider.
Aluatul crescut l-am impartit in doua. Dintr-o jumatate am facut 3 suluri, pe care le-am impletit, formand o snur cat sa ajunga de jur-imprejurul tavii. Din cealalta jumatate am rupt o mana de aluat ptr impletiturile de deasupra, iar restul aluatului l-am pus in tava tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei, iar cu ajutorul mainii am intins aluatul pe toata suprafata tavii, fara a urca pe peretii, unde am pus sulul impletit. Am turnat compozitia in mijloc si am format sulurile de deasupra. Am uns aluatul cu ou batut si am dat tava la cuptorul preincalzit pentru 1 ora. 
Dupa cca 30 minute am acoperit pasca cu hartie de copt pentru a nu se arde foarte tare deasupra.
Hristos a Inviat!!






12 comentarii:

Buburuza Bubu spunea...

O Da!!!Cat de rumena si apetisanta este Pasca ta!!! pup

Laura Nechita spunea...

Simo, cred ca este cea mai frumoasa pasca pe care am vazut-o...arata extraordinar si ma gandesc si ce buna a iesit :x
bravoo, ai facut o minunatie. >:D<
poate ne dai si noi ...pofticiosii, o portie :P:)))
muaah!

Cristina spunea...

Arata absolut senzational...

Cristina spunea...

Arata absolut senzational...

Haplea spunea...

Ce pasca frumoasa si gustoasa!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Cat de dolofana si rumena este!
O bunatate!
Pupici!

Simona spunea...

Va multumesc ptr aprecieri! >:D<
Din pacate n-am mai apucat sa fac poza si cu sectiunea.. :)

Biochimist la cratita spunea...

Ce frumoasa e pascuta ta! Si eu am patit la fel cu a mea :)) sectiune ioc.

adnia spunea...

cocosul e preferatul meu!

catkitchen spunea...

Ce pasca frumoasa ai avut pe masa sarbatorilor !! ;) <3

Simona spunea...

Tare bine mai arata!!!!

Aurica spunea...

ce ademenitoare arata si foarte savuroasa si pufoasa, a iesit super si mor dupa pasca incat mi-a facut pofta de pe acum :D