RSS

sâmbătă, 17 decembrie 2011

Sarmale in foi de varza acra, fierte in vin


Acum ceva timp un prieten bun al nostru ne spunea ce sarmale faine a facut el, fierte in vin. Si mi-am propus ca data viitoare sa le fac si eu asa.
Hai ca a venit si "data viitoare". 
Am procedat exact ca la Sarmale in foi de varza, folosind urmatoarele ingrediente:
1 varza acra
0,5 kg carne tocata porc
1 cescuta orez
1 ceapa mica
bucati de slanina
suc de rosii
condimente ptr sarmale
cimbru
sare
piper
2 tije de marar 
2 fire marar proaspat


Toate bune si frumoase... sarmalele au fost infasurate, iar vasul roman a fost pregatit - se lasa jumatate de ora umplut cu apa (scuzati vasul meu, e si el batran - vre-o 6 ani, si foarte folosit). Cand acesta a fost gata am adaugat ulei, 2 tije de marar si varza acra tocata. Am pus deasupra sarmalele, iar bucatile de sunca le-am asezat printre sarmale. Am presarat deasupra cimbru si delikat.
Am pus un alt strat de varza acra, am adaugat suc de rosii si ..... 
Acum vine partea interesanta: ce fel de vin trebuie sa pun? Rosu sau alb?! Si parca imi aminteam ca el a pus rosu.. si am pus rosu!... Dar binenteles ca trebuia alb! :))) Si deci am pus cca 200 ml vin rosu (capsunica din productia lu` tata)!
Deasupra am aruncat 2 fire de mărar verde, am pus capacul si am dat la cuptor neincalzit inainte, pentru 2 ore, la foc potrivit. 
Nu ati fi vrut sa fiti prin bucataria mea în cele 2 ore... Ce arome.. ce miroare...
Au iesit foarte aromate.. un pic cam inchise la culoare – deci trebuia vin alb!
Am servit sarmalutele cu smantana si ardei iute, alaturi de mamaligura calda!
Vi le recomand cu caldura pentru masa de Craciun, dar cu VIN ALB! :))
Pofta mare!

11 comentarii:

Emily spunea...

mmmm ... ce pofta mi-ai facut! te pup

ghiocel07 spunea...

Deci doi in unu. Mananci sarmale si bei vin. Superrrrrr!!!!!! Trebuie sa-mi cumpar si eu un vas din lut. Sigur sunt foarte bune. Felicitari.

Simona spunea...

Emily, lasa ca vine Craciunul si iti faci pofta! Pup
Ghiocela, nu-i asa ca-i o idee buna sarmalele fierte-n vin?! Eu am vasul asta de foarte multi ani, si nu as renunta la el niciodata (eventual l-as schimba cu unul mai nou). Este foarte util si.. parca si mancarea are un gust mai bun. Pupici

Oana spunea...

Arata foarte bine! De la un timp, si eu gatesc foarte mult cu vin alb. Si am facut aceasi greseala ca si tine la inceput, puneam vin rosu la retete care necesitau vin alb. Dar sarmale recunosc ca nu am fiert niciodata in vin. Dar, cu siguranta, as incerca. Data viitoare- vorba ta ;))
Te pup dulceeee!:*:*:*

Licuta Marin spunea...

Abia le-am terminat pe cele de post dar tot as lua una!Yummy!Pup!

Roxana spunea...

Arata foarte bine, ma gandeam sa schimb un pic sarmalele pe care le fac de obicei prin decembrie, asta dupa ce trece postul bineinteles, uitandu-ma la poze, trece foarte greu.. :))

Simona spunea...

Oana, eu nu prea gatesc cu vin ptr ca... cica nu-i compatibil cu volanul :))) Astept sa incerci reteta si sa-mi spun cum au fost. Pupici
Licuta, facem schimb?? Pup
Roxana, iti dau un pont.. mergi la Licuta ca are d-alea de post, si revin-o sapt. viitoare aici! Glumesc, multumesc de vizita! Pupici

Haplea spunea...

Imi plac foarte mult sarmalele!!!!Mi-ai facut pofta.

Simona spunea...

Haplea, serveste cu placere, sau... mai asteapta putin pana la Craciun.

Anonim spunea...

super reteta ;) ... mi-ai facut o pofta de zile mari !!!

Simona spunea...

Adinuta, iti ofer o portie virtuala sau... mai astepti putin pana la Craciun! Pup