RSS

sâmbătă, 8 februarie 2014

Pizza cu sunca de pui si edamer

E weekend, deci, e pizza! :)


Ingrediente:
Ptr. aluat:
500 g faina alba
10 g drojdie uscata
½ lingurita sare
300 ml apa calduta
3-4 linguri ulei de masline
Ptr. topping:
sunca presata de pui
branza edamer
capere
mozzarella
Ptr. sos:
2 cani suc de rosii
2 linguri ketchup
1 lingurita zahar
½ lingurita sare
1 lingurita busuioc
2 catei usturoi
1 lingura ulei de masline
1 lingurita ardei iute macinat


Faina am cernut-o intr-un bol,apoi am adaugat drojdia si am amestecat. Am inceput sa adaug apa calduta putin cate putin, amestecand cu o spatula. Am pus si praful de sare, si am inceput sa framant usor cu mana, completand cu apa. Cantitatea de apa este in functie de tipul fainii. Treptat am adaugat uleiul de masline, framantand cu mana. Din cand in cand am mai pus si cate un praf de faina. Aluatul l-am framantat cca 10-15 minute, pana a devenit elastic si nelipicios. 
Aluatul l-am pus intr-un castron, am acoperit cu folie alimentara si cu un prosop, si am lasat cca 1 ora intr-un loc caldut pentru ca aluatul sa-si dubleze volumul.
Intre timp am pregatit sosul: sucul de rosii, ketchup-ul, zaharul, sarea, busuiocul, uleiul de masline, cateii de usturoi taiati felii si 1 cescuta de apa le-am pus intr-un vas, la foc mic. Am amestecat din cand in cand, iar dupa cca 15 minute am adaugat ardeiul iute si am mai lasat vre-o 5 minute pentru ca sosul sa se lege. Inainte de a pune ardeiul iute am scos cateva linguri de sos, pentru a le folosi la a „unge” pizza.

Cand aluatul a fost gata crescut, l-am scos pe plansa de lucru infainata si l-am impartit in 3 bile egale, care vor deveni 3 blaturi de pizza. Am intins cu sucitorul fiecare bila de aluat, dandu-i forma rotunda. Aluatul l-am pus in tava speciala ptr pizza, l-am uns cu sosul nepicant si am presarat mozzarella. Am adaugat sunca de pui, caperele in ulei si bucati de branza edamer. 
Am dat tava la cuptorul preincalzit, pentru cca 20 minute.
A iesit o bunatate!!!


7 comentarii:

Haplea spunea...

Noi suntem fani pizza!!! Yumyyy

Mihaela Mihalache spunea...

ador pizza in orice combinatie :)

Biochimist la cratita spunea...

Ce apetisant arata! :X

TeoBucatar spunea...

La pizza vin negresit!

Stefy spunea...

te astept la o noua provocare culinara: http://www.stefyharnicutza.blogspot.ro/2013/12/weekend-cu-spor.html

Cristina spunea...

Eu vin la o felie!

Aurica spunea...

orice pizza e binevenita oricand, mai ales asta, imi place cum arata si din ce vad e foarte delicioasa, pufoasa si crocanta :D