RSS

sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Prajitura Clujeanca


Aceasta reteta "am furat-o" cu mareee greutate de la d-na Aurelia, o doamna foarte draguta, fosta profesoara de matematica si o foarte buna bucatareasa. Sper sa nu afle ca am facut-o publica :)

Ingrediente:
Blatul:
5 oua
200 g zahar
8 linguri lapte
200 g faina
1-2 linguri cacao
12 nuci taiate cu cutitul (sau stafide)
1 praf de sare
bicarbonat
Crema:
2 linguri pline cu faina
200 ml lapte
1 ou intreg
150 g zahar
3 plicuri zahar vanilat
1 praf sare
200 g margarina sau unt
Glazura:
100 g margarina sau unt
2 linguri zahar farin
3 linguri cacao cernuta

Blat: Se freaca galbenusurile cu praful de sare si cu 50g zahar, apoi se adauga 7 linguri de lapte, faina, cacaoa, nucile si bicarbonatul stins intr-o lingura de lapte. Se amesteca bine si apoi se adauga si albusurile batute spuma cu restul de 150g zahar. Se coace in tava unsa si fainata cca 40 min. Cand s-a racit se indeparteaza marginile si se taie in doua pe inaltime. Se ung ambele foi cu crema.
Crema: Se bate putin oul cu praful de sare, zaharul, vanilia, faina si laptele. Se pune apoi la fier la bain-marie pana se ingroasa bine. Dupa ce s-a racit, se freaca untul si se adauga treptat cate o lingura de crema in unt. Deasupra acestei creme se intinde glazura.
Glazura: Se pune la topit, la bain-marie, margarina cu zaharul farin si cu cacao. Se omogenizeaza bine fara sa fiarba. Se lasa sa se raceasca, se pune peste crema cu lingura si se netezeste cu lama cutitului.
Pofta buna!

3 comentarii:

Luiza spunea...

Ce bine ca ai postat-o undeva. In sfarsit n-o mai pierd. :) Merci, te pup

Petronela spunea...

tTe-am descoperit la Gabi D si iata-ma la tine,imi place ce am gasit...iar reteta asta m-a cucerit!!!Am frunzarit acum,dar e cam tarziu asa ca pupici si pe curand!!!

Simona spunea...

Multumesc de vizita si aprecieri, Petronela. Acum vin si eu pe la tine! :) Te pup