RSS

vineri, 23 septembrie 2011

Castraveti bulgaresti

Asa cum va spuneam, mama mea e cea mai tare la acrituri :)) Cineva ar spune ca si acum 32 de ani era buna de "facut" acrituri :P
Binenteles, cum se intampla in viata, mereu il are alaturi pe cicalitorul de tata! Nici nu s`ar mai acri muraturile daca n`ar cicali el :))) Deci impreuna fac minunatiile de conserve, cu care ne delectam si noi, "aia mari" si "aia mici" din Italia :) Credeati ca scapa sor`mea de niste pachete cu conserve ?! (nu ca nu i`ar place!)
Castraveciorii bulgaresti sunt preferatii mei. Si ii mananc cu orice: supa de pui (stiu, e de ras!), mancarici gatite, friputurele, salate, etc.
Cand am intrebat`o pe mama reteta... prima oara am ametit. Si am reluat... si cica cam asa se procedeaza:


Se spala bine-bine castraveciorii si se taie la capete.
Se taie ceapa solzisori si impreuna cu usturoiul se aseaza pe fundul borcanelor. Castraveciorii se aseaza si ei in borcane. Se pune in fiecare borcan cate 30 ml otet si se umple cu apa. Cand toate borcanele au fost umplute cu apa si otet, se rastoarna compozitia din borcane intr`un vas incapator si se adauga 1 lingurita de sare si 2 lingurite de zahar ptr fiecare borcan, Se amesteca bine pana se dizolva si se pune din nou in borcane. Se adauga boabe de mustar, se sigileaza cu capac si se fierb la bain-marie 5 min din momentul in care incepe sa fiarba. Se stinge focul si se lasa 20 min in apa in care au fiert. Se aseaza cu capacul in jos unde se lasa 12 ore.
Iar dupa cateva saptamani, se mananca... cu orice :)))

2 comentarii:

Cristina spunea...

Arata bine! Ce pofta imi e...

Simona spunea...

Cristina, iti trimit un borcanel :) Te pup