RSS

luni, 28 noiembrie 2011

Briose Daneze


De foarte mult timp vreau să fac aceste brioşe. Eu i-aş spune cozonăcel împletit, dar pe blogul Gabrielei l-am gasit sub numele de brioşă daneză. Aşadar am pastrat denumirea iniţială, că doar nu degeaba am stat cu gandul la ele atâta timp...
Aluatul este compoziţia de cozonac după reţeta  mamei mele, doar că toate ingredientele au fost înjumătăţite.

Ingrediente aluat:
600 g făină
2 ouă
125 g zahăr
100 ml ulei
250 ml lapte
10 g drojdie proaspătă
1/2 linguriţă sare
coajă lămâie
coajă portocală

Ingrediente umplutura:
6 linguriţe nutella
6 linguriţe migdale măcinate
6 linguri nucă+cacao+zahăr

Ptr uns: 1 gălbenuş + 30 ml lapte dulce

Laptele l-am încălzit puţin, adăugând sarea şi zahărul. 
Drojdia am dizolvat-o în puţin lapte calduţ şi am lăsat 5 min să crească. 
Făina am amestecat-o cu laptele şi am amestecat bine. Am adăugat ouăle bătute, iar la urmă maiaua. Am frământat bine-bine adăugând treptat toată cantitatea de ulei călduţ. Şi am mai frământat cca 20 minute. 
Am lasat biluţa la crescut cca 1 ora, într-un vas acoperit cu folie.
Cand şi-a dublat volumul, sau chiar mai mult....
am împărţit aluatul în 12 biluţe. 
Cu mâna unsă am turtit biluţa în mână iar în mijloc am pus 1 linguriţă de nutella + 1 linguriţă de migdale măcinate sau 1 lingură de amestec nucă + cacao + zahăr. Eu am făcut 6 cu amestecul de nutella şi 6 cu amestecul de nucă. Cu mâna se strâng “la gură“, ca un săculeţ… formându-se o bilă.
Am făcut deci 12 săculeţi.
M-am folosit de un făcăleţ pentru a intinde săculetii, apoi cu un cuţit bine acuţit (am căutat de am ameţit tăietorul de pizza...) am făcut 4 tăieturi, am apucat de capete şi am răsucit, formând un melc, cu capetele bagate dedesupt.
Le-am pus in forme de minitarte, ca să aiba loc să se extindă, asezate în hârtiuţe de muffis, că se curăţă mai uşor formele.
Cănd toate biluţele au fost făcute melci, le-am pus într-o tavă şi le-am lasat să creasca 30 minte.
Când s-au umflat, le-am uns cu ou + lapte, şi le-am bagat la cuptorul preîncălzit.
Le-am lăsat 20 minute, la 1800 C.
Au iesit... delicioase!!!
Pofta buna!

8 comentarii:

Cristina spunea...

Minunat arata!Si cred ca sunt gustoase!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Bine ai spus ca sunt cozonacei,dar spune si ca sunt frumosi.As vrea si eu unul.Pupici!

Din bucataria mea spunea...

Cozonacei in miniatura!!Imi plac mult!Pup!

Petronela spunea...

Arata minunat si-s desigur delicioase...pupici si o seara placuta!!!

Simona spunea...

Cristina, multumesc! Foarte gustoase au fost! Pup
Mihaela, alege`l pe care vrei! Pupici
Licuta, cozonacei la portie spunea cineva :) Multumesc de aprecieri, pupici
Petro, sar`mana! Te pup

Anonim spunea...

ce frumos arata !!!!! ... de bune nu mai zic ca sigur sunt delicioase !!!

Simona spunea...

Ce frumoase sunt!!!

Simona spunea...

Adina, sunt delicioase! pup
Simona, multumesc! Bine ai venit! Te pup