RSS

marți, 27 noiembrie 2012

Panna cotta tricolor

Provocarea de luna aceasta mi-a dat mari batai de cap.. :) Si cand spun ca mi-a creat si insomnii, vorbesc la modul foarte serios! De ce? Pentru ca Mihaela ne-a dat o tema foarte sensibila.. ROMANIA!! Si dupa ce m-am gandit aproape o luna, mai-mai sa pierd parada!
Pentru editia lunii noiembrie a provocarii Dulce Romanie, va servesc cu un dulce de pe alte meleaguri, foarte bine adoptat de noi :))
La Multi Ani, Romania!!!



Ingrediente:
300 ml lapte dulce
200 ml frisca lichida
200 g zahar
2 plicuri zahar vanilat
1 esenta vanilie
1/2 esenta lamaie
zeama de la 1/2 lime
coaja de lamaie
2 plicuri gelatina
colorant alimentar albastru Wilton
100 g zahar pudra
mure congelate


Gelatina am pus-o la hidratat in apa, conform indicatiilor date de producator.
Laptele l-am  pus la incalzit. Am adaugat 200 g si zaharul vanilat si am amestecat pana acesta s-a topit. Am luat vasul de pe foc si am adaugat smantana, amestecand bine. Am pus si gelatina hidratate, esentele, zeama de lime si coaja de lamaie. Am pus din nou vasul pe foc si l-am adus la punctul de fierbere, fara insa a-l lasa sa clocoteasca. Compozitia am impartit-o in doua:  una am lasat-o asa, iar cealalta am amestecat-o cu colorantul.
Am umezit cateva pahare, am pus din compozitia albastra si am dat paharele la congelator pentru cca 30 minute. Intre timp, compozitia galbena ramasa, am tinut-o la cald, acoperind vasul cu un capac.
Am scos paharele din congelator si am turnat si compozitia ramasa, formand straturi egale. Am dat din nou compozitia la congelator pentru cca 20 minute, apoi le-am tinut in frigider. 
Cu cca o ora inainte de servire am pregatit piurelul de mure, pe care l-am amestecat cu zaharul pudra, incalzindu-l putin pe foc. Am turnat piureul peste compozitia galbena (in poze nu-i atat de galbena cat era in realitate...), si am dat la frigider. Am decorat cu mure proaspete si.. am servit cu pofta!!
Mie mi-au iesit 4 pahare maricele.. Combinatia de vanilie - lamaie - mure este nemaipomentita!!!
In poze apare si steagul pe care i l-am facut tatalui meu :)

9 comentarii:

Biochimist la cratita spunea...

Yummy! Ce nebunie delicioasa ai pregatit! Prezent pentru o portie :D
Pup!

catkitchen spunea...

Si eu ma bucur enorm ca am reusit sa fac ceva ptr provocarea Mihaelei !!
Te imbratisez !!

Buburuza Bubu spunea...

Eeee asa DA panna cotta! Hugs

coco spunea...

tare bine arata !

strumfa bucatareste spunea...

yaaamiii, ce bine arata :D

Simona spunea...

@Alina, iti ofer cu drag o portie!! Pup
@Adina, te pup si eu! Abia astept sa vad parada.. :)
@Buburuza, multumesc :) Pupici
@Coco, multumesc frumos! Pupici
@Strumfita, mercic scumpa mea!! Pup cu drag

Cristina spunea...

Delicioasa!!!

Simona spunea...

@Cristina, multumesc! Pup

Ghiocel07 spunea...

Ce bine arata....trebuie sa-mi fac rost de coloranti....