RSS

joi, 4 iulie 2013

Branzoaice

Luna trecuta am dat accidental peste pozele astea... ratacite pe undeva prin calculator.. Desi era in tema Provocarii Dulce Romanie, nu mi s-a parut corect sa fac postarea. Dar, acum zic ca merge, nu?! :)
Deci, sa aveti pofta!

Ingrediente:

1 kg făină albă
2 ouă
500 ml lapte dulce
50 g drojdie proaspătă
100 g zahăr
sare
coajă de lămâie
esenţă de vanilie
cca 100 ml ulei
Umplutură:
cca 500 g brânză dulce
3 ouă
100 g zahăr
1 ou + 1 lingura zahăr ptr uns



Laptele l-am încălzit putin. Am dizolvat zahărul în lapte, apoi am pus şi drojdia proaspătă. Făina am cernut-o, am adaugat sarea şi ouăle, apoi laptele amestecat cu zahărul şi drojdia,  esenţa şi coaja de lămâie. Am framântat aluatul, adaugând treptat uleiul, pana ce aluatul capata consistenta unui burete. Am lăsat aluatul acoperit la dospit cca 1 oră.
Cât aluatul se odihneşte, am pregătit umplutura: am amestecat brânza dulce cu zahărul şi ouăle. Dacă umplutura este prea moale, se poate adăgura câteva linguri de griş.
Cand aluatul şi-a dublat cantitatea, l-am întins pe planşetă şi am tăiat patrate cu laturile de 7-8 cm. Am pus în fiecare pătrat câte o lingură de umplutură, am făcut pacheţele pe care le-am asezat în tăvi unse cu ulei. Am lasat la crescut din nou cca 30 minute, apoi le-am uns cu amestecul de ou şi zahăr. Le-am copt la foc potrivit, ptr cca 30 minute.
 Pofta buna va doresc, si va invit la o branzoaica!





12 comentarii:

Teobucatar spunea...

Tare as mai manca si eu dar ce facem cu caldura? Delicioase!

Unknown spunea...

Ce frumusele sunt, fur si eu una!

Bucate Apetisante spunea...

Acum cativa ani fugeam de branzoaice, nu eram noi prea bune prietene. :) Acum insa, as putea manca macar una pe zi :)
Am sa tin minte reteta ta Simo.

Fancy Cake spunea...

Tare bune langa o cana cu lapte caldut sau un iaurt!

Haplea spunea...

Le ador!!

Cristina spunea...

Ce as manca si eu una... arata foarte bine!

Rocsy Ciobanu spunea...

Imi plac foarte mult mai ales atunci calde..

Unknown spunea...

Ce pofta nebuna mi-ai facut cu branzoicele astea!

Laura Nechita spunea...

eu as vrea sa dau accidental...peste ele:))) sunt bune rau astea, yum..ca bine mai arata :)
muaah!

Simona spunea...

Multumesc tuturor ptr aprecieri!!
Va pup si va imbratisez cu drag!

catkitchen spunea...

Spre rusinea mea , nu am facut niciodata !! Iti vine a crede ? :)

maria mihalache spunea...

tare mult imi plac si ce pofta mi-ai facut..............mmm.
pup si seara buna!