RSS

luni, 7 noiembrie 2011

Salata de cruditati pentru iarna

După cum ştiţi, mama şi tata sunt specialiştii în murături-acrituri-conserve. Recunosc că din când în când mai particip şi eu cu câte o mână de ajutor..
Salata pe care urmează să v-o prezint este de la mătuşa mea Doina, verişoara mamei, care o are de la .. o rudă.. Ştiţi cum se transmit reţetele!
La salata asta am avut o participare mai mare.. adică eu cu munca de jos - tocatul, că cică aşa se învaţă! :)))

Ingrediente:
1 kg morcovi
1 kg ceapă
1 kg ardei gras
2 kg gogoşari
1 kg gogonele
1 telină mărişoară
300 ml oţet
250 g zahăr
2 linguri sare
300 g muştar de Tecuci
750 ml ulei


Am spălat bine toate legumele, am curaţat morcovii, ţelina şi ceapa, iar ardeii şi gogoşarii i-am curăţat de seminţe.
Pentru tocat-tăiat am folosit toate ustensilele din casă pâna ne-am hotârât cam cum ar trebui să arate.. ptr ca legumele nu trebuiesc tăiate nici prea mic, nici prea mare. Şi am dat prin răzătoare separat, morcovii, ceapa, gogonelele şi ţelina bastonaşe, iar ardeii şi gogoşarii i-am tocat fâşii subţirele, de cca 2 cm lungime.
Oţetul se amestecă cu zahărul şi sarea, şi se pune la foc până se leagă. Se adaugă morcovul şi ţelina rase şi se lasă câteva minute pâne se înmoaie puţin.
Se adauga ceapa si gogonelele şi se lasă şi acestea puşin la înnăbuşit.
La final se pun şi ardeii şi gogoşarii şi se lasă la foc mic 20 minute.
Se lasă să se răcească câteva ore.
Se pregăteşte o maioneză din 300 g muştar şi 750 ml ulei.. cu mare grijă că la mine s-a tăiat o dată!
Am amestecat maioneza cu legumele înnăbuşite, oprind 1/4 din cantitatea de maioneză.
Amestecul de legume le-am pus în borcane, iar deasupra am pus câte o linguriţă de maioneză, iar borcanele le-am pus la sterilizat 10 minute.
Se aşează cu grijă în cămară şi... se mănâncă cu mare poftă!
Cam asa arată când se desface borcanul..
Probabil vă întrebaţi ce gust are? Dulceaţa şi aromele legumelor, se combină perfect cu iuţeala dulceagă a muştarului.
Pofta buna!

9 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Faceam si eu ceva de acest gen dar fara mustar.Cred ca e mai gustoasa asa!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Un borcanel este al meu.Nu am mai facut demult,dar stiu ca este buna.O zi minunata.

Simona spunea...

Teo, este primul an in care a facut si mama, deci prima oara cand mananc. Este gustoasa, dar sunt curioasa si de varianta fara maioneza de mustar. Pupici
Mihaela, cu drag iti ofer unul! Te pup

Anonim spunea...

e interesanta varianta cu mustar ;) , si noi facem , dar fara !!!

Simona spunea...

Adinuta, eu pana anul asta n-am mancat!

Anonim spunea...

este super buna liliana

Simona spunea...

@Liliana, asa este! Este foarte buna!

Anonim spunea...

multumesc mult,sant cam 15 ani ca nu am mai facut aceasta salata,reteta era fara mustar ,spre rusinea mea,am uitat ingredientele dar nu gustul....si nici modul de preparare,acum am facut dulceata de ardei iuti,si dulceata de ceapa rosie,amandoua pentru branzeturi,bune!!!!!!!CUM AM UN PIC DE TIMP MA DEDIC EXCLUSIV ACESTEI RETETE...INCA O DATA MULTUMESC

Mirea luminita spunea...

Eu nu pun ceapă si după ce gata pun uleiu le amestec si imediat torn si mustăți si apoi le amestec pe toate nu mai fac maioneza si este super asa