RSS

joi, 23 aprilie 2015

Tort cu crema de zahar ars

Pentru ca astzi este ziua mea, va aduc un tort. Un tort delicios, rapid de pregatit, dar din pacate ptr pofticiosi, cu un timp de asteptare de cateva ore bune :)
Multumesc Licuta Marin ptr inspiratie.


Ingrediente:
1 litru lapte dulce
8 oua
1 lingura faina
7 linguri zahar
1 esenta vanilie
5 linguri zahar ptr ars
Blat:
4 oua
120 g faina
120 g zahar
½ plic praf copt
Decor:
½ borcan dulceata de afine
300 ml frisca lichida
1 plic praf de budinca de vanilie


Mai intai am pregatit crema de zahar ars. Am fiert laptele si l-am lasat sa se raceasca putin, apoi am pus esenta de vanilie. Ouale le-am batut cu cele 7 linguri de zahar, apoi am adaugat faina si treptat laptele racit, amestecand usor.
Intr-o cratita de 3 litri am pus la caramelizat cele 5 linguri de zahar, fara insa a lasa sa se arda. Cand zaharul s-a optit si dat cratita de-oparte si am invartit pentru a „unge” peretii cu zahar caramelizat.
In vasul caramelizat am turnat amestecul de lapte si oua si am dat la cuptorul preincalzit, pe baie de apa (cratita am pus-o intr-o alta cratita cu apa) pentru cca 30-40 minute. Crema trebuie sa fie bine inchegata.
Blat: ouale le-am batut impreuna cu zaharul cca 10 minute, pana si-au triplat volumul. Treptat am pus faina cernuta si amestecata cu praful de copt si am amestecat cu o spatula de jos in sus pentru a nu se lasa.
Cand crema de zahar ars a fost gata, am pus deasupra dulceata de afine, apoi compozitia de blat. Am completat vasul in care a fost cratita cu apa fierbinte, si am dat din nou la cuptor, tot pe baie de apa, pentru cca 1 ora. Blatul trebuie sa fie copt, usor rumenit si trece testul scobitorii.
Cand a fost gata, am scos vasul din cuptor si l-am lasat de seara pana dimineata pentru a se raci.
Cu ajutorul unui cutit cu lama subtire, am trecut pe toata marginea torului, apoi am pus un platou deasupra cratitei si am rasturnat cu o miscare brusca. Am lasat cratita deasupra tortului pana seara (se lasa minim 1-2 ore) pentru a se insiropa bine blatul cu siropul de zahar ars.
Am scos cratita si am ornat tortul cu frisca batuta cu 1 plic de praf de budinca de vanilie. Am ornat cu inimioare de zahar si am lasat tortul la rece cca 30 minute, apoi l-am portionat.
 O portie virtuala pentru fiecare!

4 comentarii:

Merișor spunea...

La multi ani si aici!
Tare as servi o portie din tortul tau!
Nu am mai facut demult tort cu crema de zahar ars si mi-ai facut pofta!
Minunat ti-a iesit!
Pup si numai bine! >:D<

Simona spunea...

Mari, multumesc si aici :) Ma bucur ca-ti place tortul meu, la mine-i prima oara cand il fac, si foarte mult mi-a placut. Am poftit la tortul Licutei Marin, pana la facut! :) Te pup

Laura Nechita spunea...

La multi ani, Simo! <3
Apetisant rau tortul, mai ales ca "ai strecurat" si dulceata de afine! M-ai topit! :x te pupacim! Noapte...frumoasa :P :)))))

In bucatarie la Sidy spunea...

LA MULTI ANI draga mea Simona ! Sa fii iubita si respectata de toti cei dragi tie !
Cand am vazut prima sectiune a tortului, am zis...asta e tort cu crema de zahar ars ! O minunatie !