RSS

miercuri, 20 martie 2013

Gugluf cu mac si lamaie

O noua luna, o noua provocare delicioasa marca Bucatarul curajos! Luna aceasta Cristina ne-a provocat la o bunatate de gugluf cu lamaie si mac. Eu am ales sa fac cantitatea la jumatate, pentru o forma mai mica, suficienta pentru noi. O bunatate a fost!!!

Ingrediente:
1 lamaie
125 g margarina
75 g zahar
3 oua
200 g faina
1/2 plic praf de copt
50 ml frisca lichida
2 linguri tuica
40 g mac
125 g zahar pudra



Lamaia am spalat-o bine, am ras-o prin razatoare si i-am stors sucul.

Margarina moale, zaharul si ouale, le-am pus intr-un bol si le-am mixat pana s-au facut spuma. Am adaugat frisca lichida, am incorporat faina si praful de copt.

Aluatul l-am impartit in doua boluri. Intr-una din compozitii am pus coaja de lamaie si 1 lingura de suc de lamaie, iar in cealalta am pus macul si 2 linguri de tuica. Am omogenizat ambele compozitii.

Forma de gugluf am uns-o cu ulei, apoi am adaugat din fiecare compozitie cate o lingura, alternand cele doua. La final am uniformizat si am dat forma la cuptorul preincalzit pentru 40 minute, sau pana trece testul scobitorii.

Cat gugluful a stat la cuptor, am pregatit siropul, amestecand zeama de lamaie cu zaharul pudra, iar cand gugluful s-a racit complet, am turnat sucul deasupra.
 Pofta buna va doresc!
 Din pacate nu am reusit sa fac o poza cu sectiunea :)

15 comentarii:

Biochimist la cratita spunea...

Taie repede o felie din bunatatea asta si pentru mine.
Pup

Mihaela Mihalache spunea...

Alina cred ca s-a terminat de mult, daca nu are o poza si in sectiune ;)
Imi dau seama ca a fost super delicioasa :) Pupici

Alex spunea...

Arata super-extra-fantastic!! Gustul pe masura! Pupici

milica spunea...

Wow,ce bine arata!Cred ca pe la tine a venit primavara de ai viorele.Pup!

Adela Zilahi spunea...

Super ti-a iesit si tie!! Pupici draguto!!

Cristina spunea...

Un deliciu! Imi place mult checul cu mac si lamaie!!!

Laura Nechita spunea...

Ce bunaciune, ce combinatie de arome! Cred ca fur si eu reteta, dar tre sa fur si forma. nu am reusit niciodata sa imi fac rost de una :(
dar cu tine tre sa merg sa iau una sa fac bunaciunea asta de guguluf :))))
muah!

Teobucatar spunea...

Minunat! Dau eu cafeaua si tu o feliuta din bunatatea asta aromata!

Haplea spunea...

Ce bunatate!!!Yumyy

Simona spunea...

@Alina, o feliuta este a ta!!! Pupici
@Mihaela, ai dreptate :) Dupa ce am terminat bunatatea asta, au aparut niste musafiri.. si la final n-a mai ramas ce sa pozez :))) Pupici
@Alex, multumesc, multumesc! Pup
@Milica, multumesc! Sunt viorele din gradina :) Pupici
@Adela, multumesc! Pup cu drag
@Cristina, eu pana acum n-am incercat combinatia.. dar e tare reusita! Pup
@Laurici, forma mi-a adus-o mama cand a fost la sora`mea in It. Aici am vazut din silicon unele dragute.. Daca vad ceva, te anunt :) Pupici
@Teo, s-a facut!!! :) Pupici
@Haplea, multumesc!

maria mihalache spunea...

Pai daca Teo da cafeaua, tu o felie de guguluf atunci eu sunt o norocoasa si ma pregatesc sa plec spre tine.
Pup!

Simona spunea...

@Maria, te astept cu drag! :) Pupici

Rocsy Ciobanu spunea...

Ce frumos a iesit si cat de pufos.Bravo!

catkitchen spunea...

Ador combinatia asta la maxim !!! ;)

Simona spunea...

@Rocsy, multumesc! Pup
@Adina, eu acum am descoperit-o si tare mult mi-a placut! Pup