RSS

marți, 23 octombrie 2012

Prajitura cu mere, biscuiti si pandispan

Bunatatea asta de reteta este a soacrei mele, prajitura fiind facuta in colaborare :) Ce a iesit? O bunatate!!! O prajitura rapida, o combinatie interesanta de care cu greu te saturi!! Sar`mana de reteta!!
Si daca tot este o reteta mostenita, particip cu ea la concursul organizat de Pastai De Vanilie si Caietul cu Retete, concurs la care va astept si pe voi! Dar repejor ca-i tarziu!


Ingrediente:
250 g unt / margarina
250 g biscuit simpli pisati
mere calite
zahar (optional)
4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
1 lingurita rasa bicarbonat de sodiu
1 lingurita otet

Intr-o tava 20x30 am intins uniform untul rece, iar deasupra am presarat biscuitii pisati. Merele le-am dat prin razatoare, apoi le-am calit pana au scazut. La final am adaugat scortisoara. Merele noastre au fost destul de dulci, plus ca noua nu ne place atat de dulce.. deci daca doriti puteti cali merele impreuna cu zahar. Merele calite le-am pus deasupra biscuitilor misati. Separat am facut pandispanul: am separat ouale, albusurile impreuna cu 4 linguri de zahar le-am batut spuma. Peste galbenusuri am adaugat bicarbonatul stins, apoi am amestecat. Am incorporat galbenusurile putin cate putin, la amestecul de albusurile, amestecand cu o lingura de jos in sus. In acelasi mod am incorporat si faina, in ploaie. Pandispanul l-am pus deasupra merelor, si am bagat tava in cuptorul preincalzit. 
Am lasat cca 50 minute, sau pana ce pandispanul a trecut testul scobitorii.
Se poate pudra cu zahar pudra.. eu am facut-o dupa sedinta foto :)!
Un deliciu!!!
Va servesc la o prajiturica si un mar pe care sa-l culegeti direct din pom!
Si pentru a avea pentru toti vizitatorii, m-am pus pe cules mere!! Ca sa ajunga la toata lumea :)

16 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Primul venit primul servit.Imi place.Pupici!

Paradis spunea...

Arata tare bine!Tot ce are mere e preferata mea!pup.o si faina!

Biochimist la cratita spunea...

De cand n-am mai papat asa bunatate... Vin la tine sa ma servesti daca ti-a mai ramas :D
Pupici

Buburuza Bubu spunea...

Simona ce-mi faci tu mie....prajitura asta trebuie sa o fac si eu,arata prea bine ca sa o trec cu 'vederea' Kisses

Unknown spunea...

Simo, tare buna prajitura ai facut, ii multumesc si soacrei tale pentru asa ceva! Pup

Rocsy Ciobanu spunea...

Ce mult imi place.As vrea si eu o bucatica.Bravo...

Laura Nechita spunea...

Simo, de la soacra zici...hmmm! buna tare, din asta as papa si eu, sa stii:P buna soacra mai ai : baiat bun... ti-a dat, retete bune...ti-a dat :)))
te pupacesc!

Licuta Marin spunea...

O bunatate prajiturica ta!!!Yummy!Pup!

sara & Miki spunea...

Buna prajitura ta cu mere. Servesc, te sarut!

Simona spunea...

@Mihaela, normal!! Pup
@Rosita, gracias! Besos
@Paradis, ma bucur ca-ti place! Pupici
@Alina, te astept cu mare drag! Pup
@Buburuza, ti-o recomand cu drag, mai ales ca nu-i foarte multa munca. Pup cu drag
@Paula, ce bine-mi pare ca-ti place... Te pup scumpa mea
@Rocsy, te servesc cu drag! Pup
@Laura, reteta mi-a dat-o.. da` baiatul l-am luat singura :)))) Te pup iubitica!
@Licuta, sar`mana de aprecieri!! Pupici
@Sara&Miki, ma bucur ca va place! Pupici dulci

Cristina spunea...

Sunt convinsa ca este delicioasa, asa ca o voi face negresit!

Simona spunea...

@Cristina, ma bucur ca-ti place! Pup

Diana spunea...

tare buna trebuie sa fie prajitura, arata superrr!!

Simona spunea...

@Dian@, foarte buna este! Pup

Mihaela spunea...

Buna! foarte buna prajitura; o intrebare, la mine partea de unt & biscuiti s-a cam inchis la culoare si s-a intarit. Am tinut prajitura la 180 grade cam 45 min. Ai vreo sugestie? In poza ta am vazut ca parte de jos a ramas deschisa la culoare si frumoasa! Multumesc :)

Simona spunea...

@Mihaela, amestecul de unt/margarina cu biscuiti trebuie sa capete consistenta unui blat usor sfaramicios, fara insa a se arde. Incearca sa lasi focul putin mai mic.. Este o mare diferenta intre cuptorul pe gaz, cuptorul la butelie sau cel electric. Eu am facut prajitura la cuptorul la butelie. O alta varianta, asta daca iti place si vrei sa incerci macar o data, foloseste margarina Rama.. soacra mea numai cu margarina face, eu am incercat-o si cu unt. Te imbratisez cu drag!