RSS

marți, 24 aprilie 2012

Ciorba de burta

Numai buna pentru a doua zi!!! :)


Ingrediente:
1 kg burta prefiarta
4 picioruse de porc (sau os de vita)
3 morcovi
2 pastarnaci
2 cepe
1 telina micuta
2 tije praz
otetul de la 1 borcan (400g) gogosari murati + cateva bucati de gogosar
5 galbenusuri
800 g smantana
6 catei usturoi 

Burta am spalat-o bine, si am lasat-o in apa rece cu otet pentru cateva ore.
Piciorusele de porc (dupa ce au fost bine curatate si spalate) le-am pus la fiert, spumandu-le bine-bine. 
Cand oasele nu isi mai lasa spuma, am adaugat legumele curatate si taiate pe lung.
Cand oasele si legumele sunt fierte, le-am scos din oala, legumele le-am dat deoparte (si am facut din ele o gustoasa salata de boeuf), iar carnea de pe picioarele de porc le-am taiatat fasiute, si le voi adauga in ciorba.
Zeama ramasa am strecurat-o de 2 ori, am mai diluat-o cu putina apa, si la primul clocot am  adaugat burta spalata bine. Burta prefiarta nu trebuie fiarta mai mult de 30-40 min. 
Dupa cca 15-20 min, ciorba am acrit-o cu otetul de la gogosari (cca 250 ml), adaugand si cateva bucati de gogosar taiat fasii.
In ultimul clocot am adaugat usturoiul pisat – pe care l-am pus intr-un tifon, iar dupa cateva minute am scos tifonul din oala.
Separat am pregatit maiaua: galbenusurile le-am amestecat cu smantana si sare. Pentru a putea incorpora amestecul la ciorbita, am luat cu polonicul zeama din  oala si am adaugat in maia, pana aceasta a ajuns la temperatura ciorbei.
Am pus in fir subtire in oala, fara ca ciorba sa clocoteasca. Am oprit focul.
Am servit ciorbita cu paine cu sana, ardei iute si smantana!
Pofta buna!

19 comentarii:

milica spunea...

Felicitari!Ti-a iesit de nota 10.PUPICI!

FLORY spunea...

Ce pofta mi-ai facut,in we cred ca bag si eu una :)!Pupici

Simona spunea...

@Milica, multumesc frumos! Te pup
@Flory, si eu tot in we fac de obicei ciorbita.. :) Pupicei

Fancy Cake spunea...

Preferata mea!

sara & Miki spunea...

Ce buna este... nu am mai facut demult. Noi o facem insa cu oase de vita in loc de picioare de porc. Dar e interesanta si varianta ta. Pupici!

Simona spunea...

@Fancy Cake, si a mea!!! Pup
@Sara&Miki, o fac si cu oase de vita (desi am vazut ca n-am postare), dar cand nu gasesc si sunt pe fuga, i-au niste picioruse. Pup

Mihaela Negrescu spunea...

Recunosc ca nu e printre preferatele mele,dar vreau si eu o portie pentru sotul meu care o adora :))Pupici!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Sotul meu este amator.Pupici!

Cristina spunea...

Mai ai si pentru mine o portie? In 40 de minute ajung la tine...

Simona spunea...

@Fantezie, o portie este ptr sotul tau!! :) Pup
@Mihaela, si una ptr al tau sot! Constat ca-i mai preferata de barbati... :)) Pup
@Cristina, am pus masa!! :) Pupici

Simona spunea...

@Fantezie, o portie este ptr sotul tau!! :) Pup
@Mihaela, si una ptr al tau sot! Constat ca-i mai preferata de barbati... :)) Pup
@Cristina, am pus masa!! :) Pupici

Alex spunea...

Super ciorbita ta ...
Fara ea nu stiu cum as fi trecut prin facultate !!!

Simona spunea...

@Alex, d-aia i-am si spus "de a doua zi" :)) studentii stiu de ce :P
Pupici

Adela Zilahi spunea...

Imi place am sa fac si eu cat de curand!! Pupici!

Simona spunea...

@Adela, eu o fac cel putin odata la 1 luna - 1 luna jumatate! :) Pupici

Anonim spunea...

un deliciu,,pacat ca multa lume nu iubeste acest deliciu la fel fac si eu cu gogosari murati dar eu ii calesc in ulei si da o culoare..yam yam

Simona spunea...

Nu am incercat niciodata sa-i calesc.. data viitoare asa voi face! Eu ptr culoare mai calesc cate 1/2 morcov ras.. :)

Aurica spunea...

daca as putea as gusta din poza, dar nu se poate, la cum arata si a iesit cred ca are un gust foarte bun si sanatos, e bine ca pui si poze cu tot procedeul de pregatire si prepararea ingredientelor..sa avem pofta! :)

Simona spunea...

@Aurica, multumesc frumos ptr aprecieri. Noi suntem indragostiti de aceasta ciorbita :)