RSS

miercuri, 17 aprilie 2013

Tarta cu leurda, ciuperci si branza



Nu stiu daca cumva faptul ca Adina imi este atat de draga... sau pentru ca m-am indragostit de leurda, cert este ca de cateva zile gatesc numai cu aceasta minunata si delicioasa planta.. Am folosit-o in mai multe variante si combinatii.. Pe unele am apucat sa le pozez, pe altele nu.. Poate data viitoare :)
Pentru azi, o tarta absolut delicioasa!!! Desi fie vorba intre noi, de blat n-am fost chiar multumita... dar tinand cont ca-i prima mea tarta, zic ca merge..
Si cum tarta se incadreaza perfect in tema aleasa de Adina, o trimit frumusel la Provocarea "Dulce Romanie"

Ingrediente:
Blat:
250 g faina
100 g margarina
1 ou
6 linguri apa
sare
Umplutura:
500 g ciuperci pleurotus
1 mana zdravana leurda
2 fire praz
3 oua
100 g telemea sarata de oaie
100 g ricotta
4 rosii uscate, in ulei
1 legatura mica marar
ulei de floarea soarelui
sare


Mai intai am pregatit aluatul: am amestecat faina cu margarina la temperatura camerei, oul, sare si apa. Am framantat un aluat sfaramicios, pe care l-am pus intr-o folie si l-am dat la frigider pentru vre-o 5 ore.
Intre timp am pregatit umplutura: leurda, prazul si ciupercile le-am spalat si curatat, apoi le-am taiat prazul – rondele, leurda – fasii, iar ciupercile - cubulete. 
Am calit in ulei rondelele de praz, apoi am adaugat leurda, iar cand si aceasta s-a inmuiat putin am pus ciupercile. Am pus cca 1 lingurita rasa de sare, si am lasat amestecul pe foc pana a scazut toata zeama lasat de ciuperci.  Cand a fost gata, am oprit focul si am lasat amestecul sa se raceasca.
Intr-un vas am amestecat branza telemea cu ricotta, am adaugat cele 3 oua, rosiile taiate bucati si mararul tocat marunt.
Aluatul l-am scos din frigider, l-am intins pe masa de lucru, iar foaia am pus-o invre-un vas de ceramica, uns cu putin ulei inainte. Am taiat surplusul de pe margine, apoi am dat vasul la frigider pentru 15 minte. L-am scos din frigider, l-am intepat cu furculita si l-am dat la cuptorul preincalzit la 180 grade, pentru 10 minute. Dupa acest interval, peste aluat am pus amestecul de ciuperci, iar deasupra am turnat amestecul de oua si branza. Din aluatul ramas am facut cateva fasii, pe care le-am asezat deasupra compozitiei. 
Am dat vasul la cuptor pentru 45 de minute.
Cand a fost gata, am lasat putin sa se raceasca, apoi am papat cu pofta!
Pofta buna va doresc!!

15 comentarii:

Biochimist la cratita spunea...

Vai de mine, ce bunaciune de tarta! Mi-ai luat-o inainte :) si eu vroiam sa pregatesc azi o tarta cu ciuperci si leurda. :)

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Un deliciu!!!!!!!!!!!! Arata demential, iar pozele o pun in valoare!

Mihaela Mihalache spunea...

nota 10! cu felicitari
Decorul este mai mult decat perfect ;)

Rita Oarga spunea...

Pfff! Ai intrunit toate provocarile Adinei. Ingenioasa mai esti. Imi plac foarte mult pozele. Ai gasit si locul ideal pentru ele. Bravo! <3

Simona spunea...

@Alina, pai dupa ce ne saturam la mine, mergem la a ta! :) Pupici
@Lavi, chiar ca un deliciu! Multumesc de aprecieri! Pupici
@Mihaela, multumesc frumos! Esti o scumpa.. Pupici dulci
@Rita, multumesc frumos.. Incerc si eu sa va prind din urma.. Din pacate nu prea ma ajuta timpul sa ma destrabalez in bucatarie, dar la Adina nu puteam lipsi!! Locul ptr pozat l-am gasit repede.. mai exact in curte :)) Pupici dulci

Cristina spunea...

Tarta cu ciuperci, in orice combinatie as manca oricand!!! Pup

Natașa spunea...

Nu știu cum am ajuns pe blogul tău (dintr-unul într-altul, cum se mai întâmplă câteodată :)), și cu ocazia asta am (re)descoperit.... leurda!
Uitasem complet de ea!
Și ce de chestii minunate ai făcut!
Așa că, în urma vizitei făcute aici, mi-am propus ca mâine să trec prin piață și să iau câteva legături.
Uite cum și se poate schimba viața! :)
(Și meniul. :))
Spor la toate pe care ți le-ai propus!

FLORY spunea...

Vreau si eu,macar virtual sa pot gusta leurda!Arata minunat!Pupici Simo!

Unknown spunea...

Minunat arata tarta, si eu m-am indragostit de leurda ;) Te pup

catkitchen spunea...

Hei , hei , hei !!!!
Ce ma bucur ca te-ai indragostit de minunata leurda !!! Cat despre tarta si prezentare , chiar m-ai impresionat tare de tot , imi place ffff mult , bravoooo !!! <3 <3
PS.Astept sa-mi trimiti mail cu toate datele necesare ptr parada !! ;)
O zi minunata !! <3

Simona spunea...

@Cristina, eu nu am facut pana acum, dar cu siguranta voi mai face! Pupici
@Natasa, iti multumesc de vizita! Ma bucur ca te-am inspirat si-ti multumesc ptr vorbele frumoase si gandurile bune! Pup cu drag
@Flory, mmm... parca ti-as trimite si la pachet, doar sa nu te vad atat de suparata.. Pupici dulci
@Paula, multumesc frumos! Pupici
@Adina, ma bucur tare mult ca iti place ceea ce am pregatit ptr provocare.. :) O sa trimit mail zilele astea cu toate prezentarile. Te pup dulce

Haplea spunea...

Foarte aratoasa tarta ta!!!

Licuta Marin spunea...

Mmm, buna tare!!!Ma primesti la masa?:)Pup!

Rocsy Ciobanu spunea...

Ce bine arata..Seara frumoasa!

Gaby_d spunea...

Imi pare atat de rau ca nu mai am timp sa rasfoiesc blogurile...
Ai atatea bunatati aici! Iar tarta asta e minunata!!!
Te pup Simo drag!