RSS

duminică, 20 mai 2012

Halvita si Tea Party!

O noua luna, si binenteles ca un nou Tea Party la prietena noastra Emily! Pentru luna asta tema a fost culoarea alb. Un adevarat rasfat aceasta tema coloristica... pentru care am avut foarte multe scenarii! Doar ca timpul mi-a jucat o mare festa, trecand atata de repede... Si uite asa liliacul s-a trecut.. salcamul s-a trecut si el... si m-am trezit ieri cand mi-am dat seama ca nu mai am timp!! Si... rapid am improvizat ceva.
Ca preparat am ales halvita, unul din dulcele meu preferat, dar a carui reteta nu-mi prea iesea. Asta pana acum, cand se pare ca am nimerit-o!
Dar sa revenim la Tea Party!

Ingrediente:
2 foi napolitana
300 g miere
600 g zahar
5 linguri apa
4 albusuri
100 g stafide
100 g arahide


Zaharul, mierea si cele 5 linguri de apa le-am pus toate intr-o craticioara pe foc. 
Am amestecat din cand in cand, iar atunci cand zaharul s-a topit de tot, am dat focul mic si am mai lasat sa fiarba 10 minute. Intre timp am batut albusurile spuma tare, iar cand siropul a fost gata am pus in fir subtire peste albusuri, mixand continuu.  Ar fi bine sa aveti un vas mai mare in care mixati albusurile, pentru ca de la siropul fierbinte compozitia isi va mari foarte mult volumul. La final am adaugat arahidele si stafidele.
Am asezat o foaie de napolitana intr-o tava (41/27 cm), ajustand marginile, apoi am pus crema, uniformizand-o bine, iar deasupra am pus cealalta foaie (care la mine s-a rupt foarte urat).
Va poftesc pe toti la un ceai de tei si-o halvita dulce si pufoasa!
Pentru cei care doresc mai putin dulce, se poate reduce din cantitatea de miere.

UPDATE: Am repetat reteta, doar ca de data asta am batut albusurile pe baie de abur. Compozitia a iesit mult mai tare si s-a taiat foarte bine!

14 comentarii:

Danutza spunea...

Vai, mi-ai amintit de halvita, o adooor! Voi incerca si eu reteta, imi super place!
Pup!

Bucate Apetisante spunea...

Ehe, super faina ideea de halvita!

Buburuza Bubu spunea...

Cu siguranta foarte delicioasa!

TeoBucatar spunea...

Faina de tot!De cand n-am mai mancat!

Alexandra spunea...

Bun..tare bun !!!! mi-ai facut o pofta !!!

Adela Zilahi spunea...

Hmmm ce bine arata, vreau si eu!! Pupici !

DiaMar bucataria galbena spunea...

Acest dulce este preferat de sotul meu.Te pup!

Ghiocel07 spunea...

Imi place halvita dar mananc numai o mica bucatica ca este cam dulce. Nu mi-am inchipuit ca se face si acasa. Arata foarte bine. Te pup.

Simona spunea...

@Danutza, deja am papat aproape toata tava, deci... foarte buna! Ti-o recomand cu drag! Pupici
@Bucate apetisante, multumesc! Pup
@Buburuza, multumesc de reteta!!! Chiar buna a fost! Pupici dulci
@Teo, doar cu o portie virtuala te pot servi!! Pup
@Alexandra, o portie virtuala iti pot oferi! Pup
@Adela, ti-as oferi cu drag daca ai fi mai aproape.. Pupici
@Mihaela, al meu nu se omoara prea tare... deci am papat aproape singura toata tava! :)) Pupici
@Ghiocela, asa cum am spus eu am incercat mai multe retete, dar la nici una nu se intarea calumea compozitia de albusuri... de data asta am nimerit-o! Nu-i nici asta tare-bat, dar este suficient de tare. Pupici dulci

Licuta Marin spunea...

Delicioasa!!!Nu am facut pana acum dar am trecut-o pe lista:)Pup!

Paradis spunea...

N-am mai mancat halvita de ani de zile!Ahh ce bine arata!Totiul arata frumos!Ne vedem la tea party!O zi frumoasa!pup xoxo

Cristina spunea...

Reteta aceasta mi se parea la un moment dat foarte greu de facut... Sa stii c ma duc sa imi cumpar, mi-ai facut pofta!

catkitchen spunea...

Nu am mai papat de-o vesnicie !!! :(

Simona spunea...

@Licuta, sper sa-ti placa la fel de mult cat imi place mie! Pupici
@Paradis, multumesc!! Abia astept sa vad parada! Pupici
@Cristina, este atat de usoara!!! Sper sa-ti iasa la fel de buna ca si a mea! Pup
@Adina, eu imi cumparam aproape de fiecare daca cand intram in LIDL... si am incercat o gramada de retete (nu mi-a iesit niciuna!).. Pupici