RSS

luni, 24 august 2015

Supa de rosii cu taitei de casa



Una din supele copilariei mele, si recunosc nu eram chiar mare fan ca n-avea carne :P... era supa de rosii cu taitei de casa (sau galusti, pe care tot din copilarie nu le mai mananc!). 
Vara era sezonul acestei supe.. pregatita cu rosii si legume din gradina proprie.. Si acum tot cu legume din gradina parintilor mei am facut aceasta supa..
Imi amintesc ca bunicii sau parintii consumau supa rece, neincalzita.. eu abia ma atungeam de ea calda :) Intre timp a inceput sa-mi placa, desi in ultimii ani din nu stiu ce motiv n-am facut aceasta supa..  Cris, prin tema aleasa pentru luna aceasta - SUPE/CIORBE la provocarea "Traditie si gastronomie romaneasca" mi-a amintit de aceasta supa, pe care am savurat-o cu mare pofta! Eu, ca al meu barbat s-a uitat lung si s-a infipt in ciorba de fasole cu afumatura..
Ingrediente:
1 ceapa medie
1 morcov
1 ardei gras
1 fir ceapa verde
1 patrunjel radacina
¼ bucata telina
1 cartof marisor
6-7 rosii mari (1 litru suc rosii)
Taitei: 1 ou, faina, sare
patrunjel verde


Mai intai am pregatit teiteii de casa: am baut cu furculita oul cu putina sare, apoi am adaugat faina framantand un aluat pe care l-am intins foarte subtire pe masa infainata si am taiat fasii subtiri. Pe o planseta am pus taiteii la uscat.
Rosiile le-am oparit, apoi le-am curatat de coaja si i-am taiat cotorul, iar cu blenderul vertical am pasat rosiile rezultand cca 1 litru de suc gros.
Legumele le-am curatat si taiat in bucati sau rondele, iar cartoful l-am taiat cuburi potrivite. In putin ulei am pus la calit legumele, fara cartof, iar cand acestea s-au inmuiat am pus apa calduta cat sa acopere legumele si am lasat sa fiarba cca 20 minute. Am potrivit de sare, apoi am adaugat cartofii si am mai lasat vre-o 10 minute. Dupa acest interval se poate baga blenderul vertical si se poate pasa legumele, si iese o supa crema, dar mie imi place sa le vad/simt in farfurie. 
Sucul de rosii l-am adaugat peste legume, am mai completat si cu cca 1 litru de apa si am lasat sa fiarba vre-o 15 minute. Dupa acest timp am adaugat taiteii scuturati bine de faina pe care i-am lasat sa fiarba inca vre-o 15-20 minute. 
Am oprit focul, si am adaugat patrunjel verde.
Pofta buna va doresc!

1 comentarii:

Anonim spunea...

O supa foarte buna,racoritoare.Multumesc pentru reteta.
Olivia