RSS

miercuri, 10 iunie 2015

Crema de zahar ars cu oua de prepelita



Crema de zahar ars este unul din dulcele de care eu imi amintesc din copilarie.. este dulcele pe care mama sau bunica le pregatea cand noi, eu si sora mea, eram la joaca, si le ascundea sa se raceasca, iar atunci cand ne era servit... vai ce bucurie si surpriza era pe noi!! De-ale copilariei vremuri.. ca tare dor imi e de ele..
Crema de zahar ars am tot facut, dar de data asta am facut portii individuale, pentru mine si sotul meu, si am preferat sa folosesc oua de prepelita proaspete si sanatoase si zahar natural de Green Suger. 
Cu aceasta reteta particip cu drag la provocarea Traditie si gastronomie romaneasca, proiect initiat de Gina.  
Totodata va invit pe blogul Ginei care organizeaza un delicios concurs pentru cititorii, si va ofera posibilitatea de a castiga oua de prepelita proaspete si sanatoase de la Microferma de prepelite de la Fundeni, pe care le recomand cu drag.

Ingrediente:
5 oua prepelita
200 ml lapte dulce
18 g zahar Green Suger (3 plicuri)
1 lingurita faina alba
1 esenta vanilie
4 linguri zahar pentru vase


In doua vase mici de lut am pus cate 2 linguri rase de zahar, si le-am dat la cuptor pana s-a topit zaharul, verificand mereu. L-am scos din cuptor, si ajutandu-ma de o manusa pentru a nu ma arde, am „uns” bine vasele cu zaharul caramelizat, si le-am dat de-oparte.
Laptele impreuna cu zaharul le-am pus la foc mic amestecand mereu pana s-a topit zaharul. Ouale de prepelita le-am batut spuma cu un tel. Am adaugat faina, laptele dulce racit si esenta de vanilie, si am turnat usor amestecul in cele 2 vase. 
Vasele le-am pus intr-o tava, in care am turnat apa calda (apa trebuie sa fie cam ¾ din inaltimea vaselor), si am dat la cuptor pentru cca 30 minute, sau pana cand compozitia s-a legat. 
Am lasat sa se raceasca la temperatura camerei, apoi la frigider, iar inainte de servire le-am rasturnat pe cate o farfurie.
Sa aveti pofta!!

4 comentarii:

Pr.Victor spunea...

Ai făcut doar porţii mici ori aşa mi se pare mie în farfurie?Faine culori ai ales pentru prezentare, iar de gust nici că mă îndoiesc. Super!

Simona spunea...

Padre, sunt portii individuale, deci mai mici asa :) Dar ptr tine fac una mare! :) Multumesc de aprecieri si vizita! Pup cu drag

coco spunea...

chiar nu am incercat cu oua asa mititele, e o idee!

Simona spunea...

@Coco, echivalentul a 5 oua de prepelita este 1 ou de gaina, deci il poti inlocui daca nu ai de prepelita. Pup