RSS

miercuri, 10 aprilie 2013

Prajitura Boema



Pentru azi va invit la o prajitura rapida si delicioasa!!!



Ingrediente:  
Blat
5 oua
8 linguri de zahar
8 linguri de faina
3 linguri cacao
3 linguri apa
un praf de sare
Crema
1 ou
8 linguri zahar
100 gr unt
3 linguri mari cu ness
500 ml frisca lichida indulcita
Sirop:
3 linguri zahar
5 linguri apa
Ornat:
 400 ml frisca  
fulgi de ciocolata rasa




Albusurile le-am batut spuma cu praful de sare. Am adaugat zaharul in ploaie si am mixat pana ce zaharul s-a dizolvat complet. Am adaugat apa si galbenusurile pe rand. Faina am amestecat-o cu faina si am cernut-o, apoi am incorporat-o in compozitia de oua, amestecand usor cu o lingura de jos in sus.
Am pus amestecul intr-o tava (30x20) tapetata cu hartie de copt si unsa cu putin ulei, si am dat tava la cuptorul preincalzit, la foc mic, cca 40 minute sau pana trece testul scobitorii.
Intr-o cratita am pus oul, zaharul, ness-ul si untul, si le-am pus pe foc, pe baie de abur, amestecand continuu pana ce zaharul s-a topit. Am lasat crema sa se raceasca, amestecand din cand in cand pentru a nu forma crusta.
Intr-un ibric am caramelizat cele 3 linguri de zahar, pe care l-am stins cu apa rece, lasand pe foc pana zaharul s-a topit si s-a format siropul de caramel. L-am lasat sa se raceasca.
Blatul racit il insiropam cu siropul de zahar ars, apoi punem crema de ness, iar la final frisca batura si fulgii de ciocolata deasupra.
Pofta buna va doresc




Sursa de inspiratie: Oana, Gaby, Ina

6 comentarii:

Biochimist la cratita spunea...

O minunatie, Simo! Iau repejor una si fug la tara. Pup

Unknown spunea...

Ce bine arata, super prajitura! Te pup

Rita Oarga spunea...

Boema asta e pe gustul meu. Frumusica si delicioasa. Sa ai o zi frumoasa, Simona!

maria mihalache spunea...

Tare buna!
Seara minunata!

Simona spunea...

@Alina, ma bucur ca-ti place! Pup
@Paula, mercic! Pupici
@Rita, o zi superba si tie! Pupici
@Maria, multumesc la fel! Pup

bety spunea...

Simona, iarta-mi intrebarea,dar 500ml de frișcă de la crema când trebuie adăugată? Mulțumesc anticipat