RSS

joi, 4 iunie 2015

Oua de prepelita pe smantana

Desi pe vremea aia nu ma intersectam prea des cu bucataria, eram lipita de televizor cand il vedeam cum gateste si mai ales cum vorbeste despre bucatele pe care le pregatea cu atata pasiune, de cele mai multe ori in aer liber, si inconjurat de un aer pur romanesc! Da, este vorba de Radu Anton Roman, pe care probabil multi il iubiti pentru "culegerea" de retete autentice romanesti. Din cartea lui Bucate, vinuri si obiceiuri romanesti m-am inspirat pentru aceasta reteta cu care particip la provocarea Traditie si gastronomie romaneasca, proiect initiat de Gina. Si cum am vrut ca totul sa fie proaspat si sanatos, am folosit smantana grasa de casa si oua de prepelita de la Microferma de prepelite de la Fundeni. Despre ouale de prepelita toata lumea stie ce proprietati benefice au, noi le consumam destul de des, si incercam sa folosim oua proaspete, iar avantajul acum a fost ca stiam sigur ca sunt foarte proaspete! Pentru cine nu stie oul de prepelita are termen de valabilitate de 28 de zile de la colectare, dar cine ar tine atat un ou?! Multumesc Mihai Dumitru pentru aceste bunatati! 
Iar Gina va invita pe blogul ei un concurs pentru cititorii, si va ofera si voua posibilitatea de a castiga oua de prepelita.



Ingrediente:
3-4 linguri smantana grasa de casa
9 oua prepelita
sare
piper
telemea sarata oaie


Intr-un vas de ceramica am pus smantana, niveland usor cu o lingura. Deasupra am spart ouale de prepelita, am presarat putina sare si piper, apoi am dat vasul la cuptor pentru cca 10-15 minute. 
Cand a fost gata, am lasat sa se racoreasca putin, apoi am presarat branza sarata de oaie si am mancat cu paine de casa.
Pofta buna va doresc!!!
Sau cum spunea regretatul Radu Anton Roman: "Un rachiu de Tarna Mare, jumatate prune-jumatate capsuni? Musai!!!"

1 comentarii:

coco spunea...

de incercat, notam! :)