RSS

duminică, 26 ianuarie 2014

Taitei de casa

De cateva luni am cam chiulit de la Provocarea Bucatarul Curajos.. nu ca nu mi-as fi dorit sa particip, ci pentru ca timpul asta parca s-a scurtat! Luna asta gazda provocarii sarate a fost Carmen Tobias, al carui blog il stiam (trebuie sa-i multumesc lui Carmen ptr ca m-a virusat cu vizitele prin targurile de vechituri, spre disperarea barbatului meu :P), si care ne-a propus sa facem taitei de casa!  Mare bucurie pe mine, mai ales ca sunt preferatii mei in supele de pui sau de fazan! Poze n-am foarte reusite.. le voi reface cu prima ocazie, dar de buni, sunt tare buni domne` ca doar sunt cu produse bio, ousoare de la gainile din curte si faina facuta la moara din graul nostru! :)

Ingrediente:

oua de gaina (de curte)
sare
faina


Ouale se bat cu o furculita, impreuna cu putina sare. Se adauga faina in ploaie pana obtinem un aluat legat, pe care l-am framantat cateva minute, capatand o textura elastica. 
L-am lasat putin sa se odihneasca la rece, apoi am rupt bucati potrivite din aluat, iar pe masa infainata am intins cu sucitorul in foi foarte-foarte subtiri.
Pentru ca am avut de facut o cantitatea foarte mare, de data asta am folosit masina de taiat paste, alegand marimea cea mai mica. 
Daca fac taitei dintr-un singur ou, in general folosesc un cutit bine ascutit, cu care tai foarte fin taiteii.
Taiteii gata taiati, i-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt, peste care am presarat faina. I-am lasat cateva ore, apoi i-am folosit la supa, binenteles dupa ce i-am scuturat bine de faina, si oparindu-i separat.
In situatia in care doresc sa fac taitei pe care sa-i pastrez mai mult timp, dupa ce ii tai, ii asez pe lungime, evitand pe cat posibil sa se lipeasca intre ei, si-i pun la uscat, apoi ii depozitez in pungi de hartie.
Cam asa arata dupa o luna:

7 comentarii:

Cristina spunea...

Cei mai buni sunt taiteii pregatiti in casa!

sara & Miki spunea...

Ce culoare frumoasa au, se vede ca-s de casa, cu oua de la gaini de curte poate! Pup si o saptamana frumoasa!

http://oanacristea.com spunea...

Nu se compara nici macar putin cu cei din comert! Cei mai gustosi!! Imi amintesc de taiteii facuti de mama! Ii taia subtirei, cum spuneai si tu, cu un cutit foarte ascutit.

Te pup draga mea :*

maria mihalache spunea...

cei mai buni taitei.pup!

Nicol spunea...

Ce idee buna! Ar trebui sa imi fac si eu curaj sa fac taitei acasa, mai ales ca am un mare amator de supa cu taitei!

Buburuza Bubu spunea...

E acum am si eu retata,multumesc!!!

catkitchen spunea...

Deja te invidiez ptr taiteii astia !! :(