RSS

sâmbătă, 13 iunie 2015

Oua de prepelita murate

Prima oara am vazut la Magduta ousoarele astea marinate.. si de atunci tot zic sa le fac.. Acum le-a venit randul!! Si, bineteles am folosit  oua sanatoase de prepelita, iar cu aceasta reteta pe prezint la provocarea Traditie si gastronomie romaneasca, proiect initiat de Gina, care va invita la concurs pe toti cititorii unde puteti castiga oua de prepelita proaspete si sanatoase de la Microferma de prepelite de la Fundeni. 



Ingrediente:
19 oua prepelita
100 ml otet alb
180 ml apa
1 lingurita rasa boabe de mustar
1 lingurita rasa piper boabe
1 lingurita zahar/miere
1 foaie dafin
2 catei usturoi



Ouale de prepelita le-am pus la fiert pentru cca 3 minute de la primul clocot. Am oprit focul si am lasat ouale in apa. 
Cand s-au racit putin, le-am curata de coaja.
Intr-o craticioara am pus otetul, apa, mustarul si piperul. La primul clocot am adaugat frunza de dafin, zaharul/mierea si cateii de usturoi pisati cu lama cutitului. Am oprit focul si am lasat amestecul sa se racoreasca putin. 
Intr-un borcan am pus ouale curatate de coaja si am turnat zeama si cateva boabe de mustar si piper. Am acoperit cu capac si am lasat borcanul sa se raceasca la temperatura camerei, apoi l-am dat la frigider pentru 7 zile.
Sunt absolut delicioase alaturi de legume proaspete, imbinate toate intr-o salata!

5 comentarii:

Pr.Victor spunea...

Şapte zile? Vai, Simo, tu-ţi dai seama că un gurmand ca mine ar muri pe lângă frigider? :D Hmmm, pentru a avea de anul npu trebuie să le pui de la Crăciun. Grea matematica asta a bucătăriei când vine vorba de foame, serios.
Altfel, foarte frumos prezentat, ar merita să vin până la Ploieşti, nu? :D

Merișor spunea...

Cred ca-s tare bune! N-am mancat oua murate pana acum.

PanaCris spunea...

Super! Am tot văzut zilele astea ouăle murate, și mă întrebam, la ce le folosești:( Acum m-am luminat :-* Sigur le voi proba și eu :-*

Simona spunea...

@Padre :)))) asta nu-i reteta de pofticiosi ca tine! :P Dar, daca ar face Liliana fara sa stii, ar fi perfect, nu?! Va asteptam la Ploiesti, da` sa-mi zici cu 7 zile inainte, ca din tura asta nu mai am! :) Pup cu drag
@Mari, nici eu n-am mancat, si sincer, chiar mi-au placut!! Completeaza cumva salata! Pupici
@Cris, ti le recomand cu drag! Eu inafara de salate n-am facut altceva cu ele.. Pupici

Dan spunea...

Asa ceva nu am mai vazut. Nu imi vine sa cred ca se pot mura ouale. Wow