RSS

vineri, 22 noiembrie 2013

Pizza cu ton si ceapa rosie

Pana acum ceva timp in mica noastra familie de 2, exista un "ritual" ca duminica sa mergem la pizza. Nu in fiecare duminica, dar cel putin odata pe luna. Cum in ultimul timp ne-am mutat "la tara", iar timpul este din ce in ce mai scurt... ritualul a cam disparut.. Dar, am zis sa mutam ritual la noi acasa, si m-am pus pe facut pizza! Cu ton de data asta!!!


Ingrediente:
Ptr. aluat:
500 g faina alba
10 g drojdie uscata
1 ou
5 linguri lapte batut
½ lingurita sare
200-250 ml apa calduta
3 linguri ulei de masline
Ptr. topping:
4 conserva ton in suc propriu
4 ceapa mica rosie
masline negre
mozzarella
Ptr. sos:
2 cani suc de rosii
2 linguri ketchup
1 lingurita zahar
½ lingurita sare
1 lingurita busuioc
2 catei usturoi
1 lingura ulei de masline
1 lingurita ardei iute macinat
1 cescuta apa


Pentru blat, am cernut faina intr-un castron incapator. In mijloc am pus drojdia uscata, oul, laptele batut si am amestecat usor cu o lingura de lemn. Am adaugat sarea si am inceput sa pun treptat apa calduta, incapand sa framnt cu mana. Treptat am adaugat uleiul de masline, framantand bine-bine. Daca mai este nevoie se completeaza cu faina. Dupa cca 10-15 minute aluatul trebuie sa devina elastic dar bine legat, dezlipindu-se de pe mana. Bila de aluat am pus-o intr-un castron, am acoperit cu folie alimentara si cu un prosop, si am lasat cca 1 ora intr-un loc caldut pentru ca aluatul sa-si dubleze volumul.
Cat aluatul a crescut, am facut sosul de rosii: toate ingredientele, mai putin ardeiul iute, le-am pus intr-un vas pe foc mic, pentru cca 15 minute. Am amestecat din cand in cand, iar la final am adaugat ardeiul iute si am mai lasat vre-o 5 minute pentru ca sosul sa se lege. Inainte de a pune ardeiul iute am pus separat cateva linguri de sos, pentru a le folosi la a „unge” pizza.
Cand aluatul si-a dublat volumul, l-am scos pe plansa de lucru infainata si l-am impartit in 4 bile egale, care vor devenii 4 blaturi de pizza. Am intins cu sucitorul fiecare bila de aluat, dandu-i forma rotunda. Aluatul l-am pus in tava (diametru 25 cm), l-am uns cu sosul nepicant, am adaugat mozzarella, apoi am pus tonul, ceapa, maslinele,
 iar deasupra am ras mozzarella. 
Am dat tava la cuptorul preincalzit, pentru cca 20 minute.
A iesit o bunatate!!!

5 comentarii:

Danutza spunea...

Mmm, ce-mi place! Arata super bine ..yuuum :)

catkitchen spunea...

Eu una ma bucur ca ati mutat ritualul la voi acasa !!;) Pizza facuta cu manutele noastre nu se compara cu cea cumparata , zic eu !! <3

Cristina spunea...

Imi place!!! Aduc eu un pahar de vin!

maria mihalache spunea...

niciodata nu refuz o felie de pizza.
seara minunata!

Simona spunea...

@Danutza, multumesc! Pup
@Adina, asa este.. dar si la pizzeria unde mancam faceau o pizza foarte faina, la cuptor cu lemne..mm.. o bunatate! :) Si cu sos ca cel facut de mine! Pup
@Cristina, te asteptam la masa!! Sau mai corec: va asteptam! Pe toti 4, ca-l punem si pe cel mic si blanos la socoteala.. :)) Pupici
@Medi, serveste cu placere!! Pupici dulci