RSS

sâmbătă, 22 septembrie 2012

Orez cu lapte - varianta egipteana

Un dulce al copilariei mele, si cred ca al tuturor. De data asta intr-o varianta mai moderna :) sau egipteana - dupa cum am gasit-o pe alte bloguri!

Ingrediente:
500 ml lapte dulce vaca
3 linguri orez
3 linguri zahar
1 plic zahar vanilat
1 lingurita cu varf amidon alimentar
cca 30 ml frisca lichida
1 praf de sare


Laptele rece l-am pus intr-un vas cu fundul dublu (in cazul meu un tuci). Am adaugat putina sare, orezul, zaharul si zaharul vanilat si am pus pe foc mic, lasand sa fiarba cca 30 minute, timp in care am amestecat mereu sa nu se lipeasca.
Amidonul l-am dizolvat in 2 linguri de apa rece, apoi l-am pus peste orezul cu lapte, amestecand pentru a se omogeniza. Am lasat sa fiarba cca 10 minute.
La final am pus frisca lichida, amestecand bine. Am oprit focul si am papat cu mare pofta! A iesit mult mai cremos si consistent ca cel clasic.
Din catitatile de mai sus a iesit o portie mai mare, sau doua mai mici. Noi am impartit portia pentru amandoi :)
Va poftesc la orez cu lapte!!

9 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Trebuie sa imparti portia si cu mine.Primul venit primul servit.
Pupici multi!

Haplea spunea...

Delicios acest orez cu lapte....

catkitchen spunea...

Uite ca nu l-am incercat in varianta asta niciodata !! E bine de stiut !!!
O duminica plina de bucurii iti doresc !!!

Laura Nechita spunea...

Simo, imi place mult combinatia si sigur o voi incerca, prea mi-ai facut pofta! te pupacesc!

Fancy Cake spunea...

Si noi adoram orezul cu lapte! La sfarsit adaugam un ou batut!

Unknown spunea...

Chiar faina varianta asta egipteana, o s-o fac si eu! Pup

Biochimist la cratita spunea...

Delicios! Musai sa incerc si eu.
Pupici

Buburuza Bubu spunea...

Foarte bun desertul pregatit de tine!!!Hugs

Simona spunea...

@Mihaela, mai fac o tura, nu de alta dar trebuie sa ne saturam amandoua :)) Pupici
@Haplea, foarte delicios!!
@Adina, ti-l recomand cu mare drag!! Merge si un pic mai aromatizat.. cu ceva esente... dar eu l-am facut mai light asa :)) Pupici
@Laura, incearc-o si-ai sa vezi ce-o sa mai papa si smecherasul tau :)) Pupici
@Fancy, n-am incercat pana acum cu ou.. trec pe la tine dupa reteta! :) Pup
@Poliana, ti-o recomand cu mare drag! Pup
@Alina, este mult mai .. fin decat varianta clasica, deci il recomand! Pupici
@Buburuza, multumesc! Te pup