RSS

miercuri, 19 octombrie 2011

Tocana de iarna

Mama mea a umplut camara in toamna asta. Trebuie totusi sa spun ca la o parte dintre bunatati am ajutat`o si eu! Ca doar na... cineva trebuia sa toace, sa rada, etc. ptr ca desi are casa plina de roboti si alte ustensile, mama tot cu cutitu toaca legumele! Cica ies mai.. gustoase! :))

Astazi va prezint o tocana, numai buna ptr zilele geroase care vor urma.

Ingrediente:
3 kg gogosari
1 kg ceapa alba
0,5 kg morcov
400 g pasta de tomate
500 ml ulei floarea soarelui
200 g orez
2 linguri zahar
sare dupa gust


Legumele se spala si se toaca in bucati potrivite. Orezul se fierbe pe jumatate.
Legumele tocate se pun la calit in ulei. Cand si`au schimbat putin culoarea se adauga si orezul, iar cand sunt aproape gata se pune pasta de tomate. Se fierbe cat este necesar (aici n`am dat la vorba si.. nu mai stiu cat).
Cand tocana este gata, se pune in borcane care se sigileaza, apoi se pun intr`o tava la cuptor. Se lasa sa "fiarba" 10 minute, la foc mic. Noi le`am lasat pana a doua zi in cuptor, sa se raceasca treptat, apoi.. le`am depozitat fiecare pe unde a putut :P
Eu am gustat`o foarte repede.. pe paine prajita. Pofta buna!

3 comentarii:

Anonim spunea...

sa stai la gura sobei si sa o papi cu painica proaspata!!! .. myamyyy!!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Feliuta aceea este a mea.Te pup!

Simona spunea...

Adinuta, la gura sobei ptr cine are soba... la mine cred ca langa calorifer! :) Te pup
DiaMar, Ti`o ofer cu drag! Pupici