RSS

luni, 10 octombrie 2011

Cozonac cu nuca si rahat


Cred ca cea mai mare oftica culinara a mea este ca  nu`mi iese niciodata cozonacul ca al mamei.. Probabil ca`i importanta si experienta... eu experimentez mai rarut :)
Prima oara am experimentat in Danemarca... si de cate ori am incercat .. n`am nimerit deloc faina care trebuie... sau cuptorul pe curent o fi fost de vina.. cert e ca n`a crescut calumea.. ca al mamei!
In Romania n`am facut decat de 2 ori... ca doar mama e aproape :P
Prima oara a crescut frumos... si.. de`ale tineretii valuri... am uitat de el in cuptor si... s`a cam ars!
Sambata m`am gandit sa fac ceva dulce.. si mi`am zis: cozonac! De data asta... cred ca n`am avut rabdarea sa`l las sa creasca cat trebuia... si.. n`a crescut el prea mult, dar a fost foarteeee bun... „mai bun ca cel din Danemarca” – supuse cineva :P

Ingrediente:
1 kg faina Baneasa 000
4 oua la temperatura camerei
250 g zahar 
150-200 g ulei pentru framantat
0,5 l lapte dulce
20 g drojdie proaspata
1 lingurita sare 
coaja de lamaie rasa

Ingredinte pentru umplutura:
  1. zahar, cacao, nuca tocata
  2. cacao, rahat diverse arome
Am incalzit laptele cu zaharul, sarea si lamaia. Am lasat sa se raceasca putin.

Drojdia am pus`o in putin lapte caldut. Am pus faina intr`un castron mare, am adaugat laptele caldut (NU fierbinte), am amestecat putin
... apoi am adaugat ouale...
si drojdia diluata in lapte.
Am framantat bine, adaugand treptat uleiul caldut. Am framantat bine, apoi am lasat sa creasca cca 1 ora, in loc caldut, acoperind vasul, pana ce aluatul si`a dublat volumul.
Am impartit aluatul in doua: dintr`o bucata am facut cozonacul cu nuca, iar al doilea cu rahat si cacao.
Prima bila am impartit`o iar in doua, am intins doua foi pe care am presarat prima umplutura : zahar, nuca, cacao. Am impletit cele doua suluri.
A doua bila, am impartit`o tot in doua si am umplut cele doua foi cu cacao si rahar tocat marunt. Am impletit cele doua suluri.
Am pus cozonacii formati in tavi, unse cu ulei si tapetate cu hartie, si am lasat la crescut (aici am gresit... n`am mai avut rabdare sa`i las sa creasca 30-40 min, ci am lasat cca 15 min).
Am copt cozonacii la foc mic cca 1 ora
Cand a fost aproape gata am uns cozonacii cu un amestec de miere si esenta de vanilie.
Asa arata pe sectiune:
NOTA: Cozonacul cu rahat a iesit mai bombat si un pic mai urat ptr ca am pus cam mult rahat in el... Noua asa ne place.. cu umplutura mai multa, dar cred ca totusi am cam exagerat :P Oricum s`a mancat tot!

13 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Simona,iubito eu nu prea incerc cozonac sa nu ma oftic daca nu iese:)Am mama si soacra deci am si cozonc!Al tau arata bine,cum a fost la gust?

Simona spunea...

Si eu am ajutoare... dar asta chiar vreau sa fac sa`mi iasa! A iesit foarte bun, parfumat, gustos.. dar al mamei iese mult mai pufos.. se rupe fasiute-fasiute.. si aia inca n`am reusit eu. Deci mai perseverez! Te pup

Anonim spunea...

nici eu nu fac cozonac :) , dar tie se pare ca ti-a iesit frumos si pufos ;) ... bravoo!!!

Cristina spunea...

Chiar este pufos si arata ff bine!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Eu cozonac fac destul de des pentru Diana mea.Dar sa stii ca nu as refuza o feliuta de la tine,arata foarte bine.Vad ca ai hainuta noua,este frumoasa.Pupicei!

Simona spunea...

Adina, mercic. Te pup
Cristina, multumesc frumos! Pupici
DiaMar, iti dau chiar doua feliute.. una ptr tine, una ptr Diana. Da, am o hainuta mai de toamna asa... Pupicei

Corina spunea...

Ce frumosi au crescut si ce-mi place modelul care iese dupa ce ii rasucesti! Pup

Din bucataria mea spunea...

Ce frumos arata!!!Mmm, parca ii simt aroma! Pupici!

Simona spunea...

Corina, multumesc! Si mie`mi place sa vad (si nu numai) fasiute de cacao. Te pup
Licuta, mercic mult! Da, si eu ador mirosul de cozonac la cuptor.. Pupici

sara & Miki spunea...

Ziceai de melci mei Simona, dar cozonacul tau e superb. Sectiunea e de milioana. Ce dor imi e sa mananc o felie, dar nu mai e mult si vin sarbatorile, daca nu mai repede... Pup dulce!

Simona spunea...

Sara&Miki, mercic! Facem schimb: eu dau un cozonac, tu dai un melcisor... si o branzoaica :)) Te pup

Anonim spunea...

da_mi si mie o felie te rog

Simona spunea...

Anonim, serveste cu placere cat doresti! Sau mai asteapta putin si-ti ofer o feliuta calda!