RSS

joi, 4 octombrie 2012

Ceapa conservata in otet alb

De cand poftesc eu la frumusetea asta de ceapa... Sa tot fie un an... Din pacate, fie am uitat, fie n-am gasit ceapa mica. Asta pana acum, cand din cauza secetei, in gradina soacrei mele o parte din ceapa a fost destul de mica... dar suficienta pentru ceea ce-mi trebuia mie. 
M-am dat cu povestile si am uitat sa va precizez unde am vazut bunatatea asta... Pai la Adina Magda aka CatKitchen! 
Inca nu le-am gustat... dar le mai las putin si ma pun pe ele!! :)




Ingrediente:
600 g ceapa mica
300 ml otet de vin alb
150 ml apa
40 g zahar
10 g sare de mare
10 boabe piper
1 foaie dafin
3 frunze busuioc proaspat

Am pus cca 2 litri apa la fiert, lasand-o sa clocoteasca, apoi am pus ceapa cu tot cu foi si am lasat-o cca 1 minut sa se opareasca. Am rasturnat cu totul intr-o strecuratoare, si am lasat-o sa se raceasca. Cand s-a racit i-am taiat mustatile, tragand spre varf, astefl decojindu-se foarte usor. Am pus cepele intr-un castronel si le-am lasat pana am pregatit amestecul de otet. 
Intr-un vas pe foc, am pus otetul, apa, zaharul, sarea, piperul, foaia de dafin, amestecand pana s-au dizolvat zaharul si sarea, apoi am lasat sa dea in cateva clocote. 
Cepele curatate le-am pus in borcanele sterilizate, apoi am turnat lichidul cald. 
Deasupra am pus cate o frunzulita de busuioc, apoi am inchis borcanele si le-am depozitat in camara.
In varianta originala, la final, in borcane, se mai punea si cate o lingura de ulei de masline... eu am uitat :) dar cred ca va iesi si fara..
Multumesc Adina pentru reteta!!

10 comentarii:

catkitchen spunea...

Heiiiii , ce ma bucur ca ai ales sa faci grozaviile astea !!!! Cand te vei apuca de ele , crede-ma , o sa-ti para rau ca ai pus prea putine !!! ;) Te pup si sa ai o zi superba !!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Foarte frumoase sunt asa micute.
Pupici multi!

Buburuza Bubu spunea...

Minunata idee!!!Multumesc de reteta! hugs!

Danutza spunea...

Ce idee super! Le-a vazut al meu si nu mai tace sa pun si eu :))
Pup:*

Cristina spunea...

Mie sa imi spui cum ti se par... Imi plac cum arata, dar am o rezerva cand vreau sa le mananc.

Alex spunea...

ce faine ti-au iesit !!!! cred ca vor fi delicioase ...

Haplea spunea...

Am salvat reteta!

Simona spunea...

@Adina, abia astept sa le pap.. Nu-i problema.. ca dau din nou iama in proviziile de la tara si mai fac o tura :) Pup si mercic de reteta
@Mihaela, ma bucur ca-ti plac. Pup
@Buburuza, trebuie sa-i multumesti Adinei, ca de la ea am furat-o si eu :) Pup
@Danutza, ce sa zic... la treaba cu tine! :) Pupici
@Cristina, am sa revin cu amanunte.. Zilele trecute am mancat ceapa copata in jar.. si desi am strambat din nas.. la urma mi-a placut tare mult! Deci.. sper sa patesc la fel :) Pup
@Alex, si ptr tine am o surpriza.. Pup
@Haplea, ma bucur ca-ti place!

truedelights spunea...

Ce frumusele sunt!!! Ce gust or fi avand? :))

Simona spunea...

@truedelights, nici eu nu stiu ce gust au, de aceea am zis sa incerc sa le fac :) Voi reveni cu un update cand vor fi gata.