RSS

marți, 20 martie 2012

Melcisori cu scortisoara by LaMamaAcasa

Luna aceasta Ama mi-a dat ca tema pentru provocarea secreta un blog foarte dragut si foarte pe gustul meu, si anume La Mama Acasa. Desi am avut o lista mai mare de bunatati pregatite de Andreea Alina, intr-un final am ales melcisorii cu scortisoara, ca doar na... nu degeaba sunt eu fan aluaturi!
Dar sa va arat de ce am fost in stare!

Ingrediente:
700 g faina alba Baneasa
6 linguri zahar
6 linguri ulei
1 ou
1 plic drojdie uscata
250 ml lapte
coaja rasa de la o lamaie
sare
Umplutura:
4 linguri scortisoara
2 linguri zahar
Glazura:
3 linguri lapte
5 linguri zahar pudra

Am batut putin oul, apoi am adaugat zaharul si sarea si am amestecat. Am incorporat uleiul putin cate putin, amestecand cateva minute. Apoi am adaugat coaja de lamaie, laptele la temperatura camerei (eu l-am pus 1 minut pe foc) si drojdia. Am amestecat bine-bine, apoi am inceput sa pun faina, in ploaie.
Am incorporat bine faina, spre final framantand cu mana aluatul cateva minute (in varianta Andreei sunt doar 500 g faina, dar mie mi-a luat cu 200 g in plus... probabil faina este de vina). Bila formata am pus-o intr-un castron uns cu ulei, am acoperit cu o folie si am lasat-o la crescut 2 ore.
Dupa ce aluatul si-a dublat volumul...
... am uns masa cu ulei si am intins aluatul cu sucitorul. Grosimea aluatului trebuie sa fie de cca 5 mm sau mai gros. Deasupra aluatului am presarat scortisoara amestecata cu zahar, si am rulat. 
Cu o ata am taiat rondele de cca 1,5 cm, pe care le-am pus intr-o tava tapetata cu hartie si unsa cu ulei (ar fi trebuit sa le tai mai subtiri... cam la 1 cm, dar au iesit foarte bune si asa!)
Am mai lasat la crescut cca 30 minute.
Intre timp am incalzit cuptorul, si am bagat tava la cuptor, la 190 grade, pentru 25 minute, sau pana cand acestea vor prinde o culoare aurie.
Intr-un ibric am pus 3 linguri de lapte si 5 de zahar pudra, si am fiert pana la omogenizare. Cand melcisorii au fost gata, i-am uns cu aceasta glazura.
Au iesit extrem de gustosi, pufosi si foarte aromatizati!
Va servesc cu placere pe fiecare cu cate un melcisor!
Pofta buna!
Multumesc Ama ptr provocare si Andreea ptr reteta!

18 comentarii:

FLORY spunea...

Foarte buni cu siguranta si pufosi!Pupici!

Haplea spunea...

Mmmm deliciosi!!!

Danutza spunea...

Ti-au iesit super!! Ce pofta mi-ai facut:) Yummmi!!

Licuta Marin spunea...

Mmm, pufosi si tare deliciosi!!!Pupici!

Cristina spunea...

Arata f bine! mi-ai facut pofta!

Simona spunea...

Flory, atat de buni incat mi i-a mancat tata pe toti! El care nu se omoara dupa dulciuri.. Pupici
@Haplea, ca bine zici..
@Danutza, mercic! O portie virtuala iti pot oferi.. Pup
@Licuta, asa este! Pupici
@Cristina, multumesc! Pup

DiaMar bucataria galbena spunea...

Frumosi,gustosi,pufosi.Pupici!

Simona spunea...

@Mihaela, exact cum spui tu!! :) Pupici

catkitchen spunea...

Melcisorii astia sunt grozavi !!!!!
Imi place noul antet al blogului !!! ;)

Simona spunea...

@Adina, chiar ca grozavi! Cat despre antet... m-a bushit talentul intr-o seara :)) Pupici

Maya spunea...

Deliciosi! Îi ador!

Mihaela Negrescu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihaela Negrescu spunea...

cu siguranta sunt deliciosi!!pupici!

Maria spunea...

Super gustosi melcisorii tai:)....si mai ales cu scortisoara!!!!!!Pupici:X

Simona spunea...

@Maya, multumesc! Te pup
@Fantezie, asa este! Pupici
@Maria, multumesc. Pupici

Andreea Alina spunea...

Ma bucur ca ai ales melcisorii, sunt de-a dreptul deliciosi si merita toata munca :))

Incantata sa ne cunoastem virtual!

Simona spunea...

@Andreea Alina, eu iti multumesc ptr reteta. Au fost super buni, voi repeta cu siguranta reteta! Pupici

Dora spunea...

Sunt geniali! :) Eu am pus pe o portiune din aluat stafide si zahar in loc de scortisoara cu zahar si a iesit super!
Felicitari!