RSS

luni, 5 noiembrie 2012

Hrean in otet



Din nou o reteta inspirata de la Alex, caruia ii multumesc ptr toata bunatatile pe care le face si ma inspira!

Ingrediente:
4 tije hrean (160 g)
2 lingurite sare gronjoasa
50 ml apa
50 ml otet
½ lingurita zahar



Hreanul l-am curatat de coaja, apoi a inceput distractia: datul din razatoare. 
Poate ar fi fost mai bine sa folosesc blanderul, dar.. am zis ca n-o fi chiar asa rau.. Ei bine, a fost!! Dar ptr ca au fost doar 4, am scapat relativ rapid.
Deci, hreanul l-am dat prin razatoare, apoi l-am presarat cu sare si l-am lasat cca 30 minute.
Intre timp am fus pe foc otetul, apa si zaharul, lasand pana a inceput sa clocoteasca. Am coperit vasul si l-am lasat sa se raceasca. Cand a fost rece am pus amestecul peste hrean, si am amestecat bine. 
Am pus hreanul in cateva borcanase (eu am avut borcane mici de cca 50 g), sterilizate in prealabil, apasand bine-bine pentru a nu ramane goluri de aer. 
Am capsat borcanele si le-am depozitat in camara.

Abia astept sa fac un sos cu smantana!!

10 comentarii:

The Wandering Oltean spunea...

Exact asa imi lipsea mie iei la pranz in ciorba mea! Imi place la nebunie!

Paradis spunea...

Buna pentru iarna!Imi place tare mult hreanul combinat cu sfecla coapta si maruntita..yum!pup

Alex spunea...

Ma bucur ca iti place camara mea :)...hreanul asta arata tare bine!!!

Unknown spunea...

Ce frumoasa prezentare!! Camara ta incepe sa se umple ;) Pupici

Simona spunea...

@Oltean, facem un troc.. tu dai o ciorbita, eu un hrean! :))
@Paradis, am tot vazut reteta asta cu hrean si sfecla, dar nu am facut niciodata.. Trebuie s-o incerc si eu!! Pup
@Alex, imi place camara ta, sunt pe gustul nostru!! Pup cu drag
@Paula, multumesc! Mai am cateva postari si-i gata pe anul asta!! :) Pup

maria mihalache spunea...

Minunata prezentare!
Nici nu stii cat de mult imi place hreanul asa ca iti v-oi face o vizita la iarna si poate ma aleg si eu cu un borcanel.............hihihi.
Pup cu drag!

Nicol spunea...

Ce de bunatati ai pregatit! Totul arata tare bine si sunt convinsa ca sunt delicioase!
Imi place foarte mult noua "infatisare" a blogului tau!
Te pup

Simona spunea...

@Maria, multumesc! Te astept cu drag si cu un borcanel de hrean! Pupici
@Nicol, multumesc! Multe dintre preparate le-am facut in premiera, deci mai astept putin si-ti spun. Pupici

Truedelights spunea...

Foarte bun cu orice! Noi il folosim si langa fripturi. Delicios!:)

Simona spunea...

Truedelights, si noi tot la fripturi, dar cu smantana! :-*