RSS

duminică, 28 octombrie 2012

Prajitura ciocolatoasa cu visine

Dupa atatea conserve si muraturi, m-am gandit ca-i cazul sa servim si ceva dulce. Si ce dulce putea fi decat ceva cu multa ciocolata, la care am adaugat si niste visine din compot. O bunatate!! 
Reteta o am de la Sara & Miki, al carui blog va invit sa-l vizitat cat mai urgent! :) Nu de alta, dar asa idei minunate au, incat fiecare farfurie este o explozie de culoare si arome!

Va multumesc ptr reteta, prajitura a fost excelenta, iar aici pot confirma si colegele mele :)

Ingrediente:
Blat:
4 albusuri
2 galbenusuri
1 lingura apa rece
4 linguri zahar
2 linguri cacao
3 linguri faina
Crema:
200 g ciocolata cu lapte
100 g cacao
80 g unt 85%
120 g zahar
100 ml lapte
400 g frisca lichida
10 g gelatin
350 g visine din compot


Faina am amestecat-o cu cacao, si am cernut amestecul.
Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare. Am adaugat zaharul, apa si galbenusurile pe rand.
La amestecul de oua, am adaugat faina impreuna cu cacaoa.
Am uns si tapeptat cu hartie de copt o tava 30x20, in care am pus compozitia. Am dat tava la cuptorul preincalzit pentru 40 minute.
Frisca am batut-o bine (am oprit 2 linguri ptr ornat). Visinele le-am lasat la scurs.
Am trecut la pregatit crema: intr-o cratita am pus untul, zaharul si laptele, si am lasat pe foc, amestecand mereu, pana s-a topit zaharul. Am dat vasul deoparte si am adaugat cacaoa cernuta, amestecand bine-bine. Am pus si ciocolata rupta bucati, amestecand continuu.  
 Am lasat compozitia sa se raceasca pe jumatate, apoi am adaugat frisca batuta, amestcand usor.
Gelatina am pus-o la inmuiat in 100 ml, iar cand si-a dublat volumul am pus vasul pe foc, fara insa a lasa sa fiarba. In gelatina fierbinte am adaugat 2-3 linguri de crema, apoi am rasturnat peste restul de crema, amestecand bine.
Intr-o tava de yena, cu acelasi diametru, am pus o folie alimentara, apoi blatul racit. Am adaugat jumatate din crema, visinele scurse bine si restul de crema. Am pus cele 2 linguri de frisca deasupra, si cu o furculita, am facut un model.
O bunatate de prajitura... foarte ciocolatoasa, si usor acrisoara de la visine! Cu siguranta o voi mai repeta!!

19 comentarii:

FLORY spunea...

Am venit la o portie,trebuie sa fie delicioasa!Pupici

Unknown spunea...

Ce-mi place mie combinatia asta...e cea mai cea!! Pupici!!
P.S.tare dragutele sunt si papusele ;)

Simona spunea...

@Flory, este una din cele mai bune prajituri pe care l-am mancat! Pupici
@Paula, ciocolata-visine este o combinatie perfecta!! Ma bucur ca-ti plac papusile mele.. am o mica colectie :) Pupici

sara & Miki spunea...

Servesc si te sarut!

Adela Zilahi spunea...

hmmm ce bine arata! Ador cioco, deci este pentru mine feliuta! :) Pupici!

Biochimist la cratita spunea...

Arata bestial! Tare as papa o feliuta :)
Pupici

DiaMar bucataria galbena spunea...

Super buna combinatia.Te pup!

Adnia spunea...

combinatia mea preferata! super ideea cu papuselele!

Simona spunea...

Delicioasa!!!

Simona spunea...

@Sara & Miki, sar`mana de reteta!! Super praji!! Pupici
@Adela, o feliuta este a ta! Te pup
@Alina, ti-o recomand cu drag! Pupici dulci
@Mihaela, asa este! Pup si eu
@Adnia, si noua ne place combinatia asta! Ma bucur ca-ti plac papusile mele :) Pupici
@Simona, multumesc!! Pup

Truedelights spunea...

O combinatie spumoasa! Imi place mult!:)

Cristina spunea...

Combinatia asta este super-delicioasa!

Simona spunea...

@Truedelights, si noua ne place! Pup
@Cristina, corect!!! Pupici

ell` spunea...

scuze) dar la ce temperatura in cuptor ? )

Rocsy Ciobanu spunea...

Prajitura asta e o super bunatate.Bravo!

Anonim spunea...

[url=http://louboutinmart.co.uk]christian louboutin shoe sale[/url] Crashing people earns you energy and if you crash five machines you earn an extra life. [url=http://dkgoose.com]canada goose[/url] Dfpotustz http://www.louboutinoutletuks.co.uk
drowmi 614780 [url=http://www.chilliwackbombersoutlet.com]pictures of canada geese[/url] 900432 [url=http://www.beatsbydreaonsales.com]cheap dre beats[/url]

Anonim spunea...

Whats up this is kind of of off topic but I was wanting to know
if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.

I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

my web site ... mesothelioma attorneys san diego

Anonim spunea...

I've been exploring for a little for any high quality articles or weblog posts in this sort of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website. Reading this info So i am glad to show that I have an incredibly excellent uncanny feeling I came upon exactly what I needed. I most for sure will make sure to don?t overlook this website and give it a look regularly.

my weblog: Bench Craft Company advertising agencies in atlanta jobs

Anonim spunea...

Thanks a bunch for sharing this with all folks you really realize what you're speaking approximately! Bookmarked. Please additionally consult with my website =). We could have a hyperlink change arrangement between us

Feel free to surf to my web-site term life insurance whole life