RSS

sâmbătă, 1 decembrie 2012

Tort cu nuca si bezea

La Multi Ani, Romania!!! La Multi Ani, romani de pretutindeni!!

Ingrediente:
Blat: x3
4 oua
4 linguri zahar
4 linguri nuca macinata
2 linguri faina
1 lingurita bicarbonate stins in otet
Crema x2:
4 galbenusuri
4 linguri zahar
1 lingura cacao
200 g unt
Glazura:
8 albusuri
500 g zahar


Pentru blat am procedat asa:
Ouale se separa, iar albusurile impreuna cu zaharul se mixeaza pana se intareste. Folosind o spatula si amestecand de jos in sus, am inglobat putin cate putin galbenusurile peste care am adaugat bicarbonatul stins. Am pus apoi pe rand, cele 4 linguri de nuca si faina. Intr-o tava rotunda cu diametrul de 35 cm, unsa in prealabil, am turnat compozitia, apoi am dat la cuptorul preincalzit ptr 20 minute, sau pana trece testul.
Am trecut la pregatirea cremei:
Intr-un vas care merge pe foc, am frecat galbenusurile cu zaharul, adaugand apoi cacaoa. Am dat la foc mic, amestecand mereu pana ce zaharul s-a topit. Am lasat  crema sa se raceasca. Untul l-am mixat bin, apoi am daugat treptat din crema, pana am inglobat-o toata.
Glazura:
Albusurile impreuna cu jumatate din cantitatea de zahar se bat cu telul pe flacara mica (sau pe baie de abur) continuu pana ce acesta creste. Separat se topeste restul de zahar, fara a-l arde, si cand albusurile sunt batute spuma, se adauga in fir subtire zaharul ars, batand bine-bine pentru a omogeniza. 
Se intinde deasupra, racindu-se se manevreaza mai greu.
Cate o felie de tort ptr fiecare roman, din fiecare colt de lume!
Cu acest tort voi participa la Provocarea Dulce Romanie, unde luna asta, Monica de la Foodiefamily ne-a dat ca tema bezeaua.

21 comentarii:

sara & Miki spunea...

Un deliciu, pup!

Danutza spunea...

Delicios! Multumim pt desert :)
Pup!

Unknown spunea...

Ce bine arata tortul!! Simo, vin si eu la o felie! Pup

Adela Zilahi spunea...

Un deliciu, imi aduce aminte de tortul bunicii!! Pupici scumpo!!

Laura Nechita spunea...

Bine mai arata! Si nu uita ca eu spun asta :)))):P
te pupacesc!

Licuta Marin spunea...

Mmm. ce deliciu ai facut!!!Si eu o feliuta, te rog!:)Pup!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Vai,ce pofta mi-ai facut!Pup!

Buburuza Bubu spunea...

Felicitari!Arata f.f. delicios!!!

Haplea spunea...

Mmmm..ce bunatate de tort!!!

Cristina spunea...

FELICITARI!!!! Arata senzational si imi e o pofta de nu nu pot descrie...

Cristina spunea...

FELICITARI!!!! Arata senzational si imi e o pofta de nu nu pot descrie...

Simona spunea...

@Sara&Miki, multumesc! Pupici
@Danutza, ma bucur ca-ti place! Pup
@Paula, te astept cu drag! Pupici
@Adela, reteta este din caietul soacrei mele.. deci ai ghicit! :) Pupici
@Laurici, multumesc-multumesc gravidel!! :)) Pupici
@Licuta, multumesc! Serviti cu placere o feliuta virtuala!! Pup
@Mihaela, vezi cum este?! :)) Pupici
@Buburuza, multumesc! Pupici
@Haplea, multumesc frumos!
@Cristina, multumesc frumos.. din partea ta este un mare compliment! Pupici

FLORY spunea...

Ce bun trebuie sa fie! :)
Pupici si insanatosire grabnica!

The Wandering Oltean spunea...

Ceva super! Trebuie sa fie delicios

Simona spunea...

Ce bine arata!!!

Alex spunea...

Ce bine arata, si ce bun trebuie sa fie!

Biochimist la cratita spunea...

E grozav! Fur si eu o feliuta!
Pup

Simona spunea...

@Flory, multumesc mult! Te imbratisez cu drag
@Olteanu, foarte bun este!!
@Simona, multumesc mult
@Alex, foarte bun a fost!
@Alina, serveste-te cu placere!

Flori spunea...

Imi plac mult nucile! Tortuletul arata imbietor! Mi-am notat si eu reteta, glazura in special, mi se pare o idee grozava! Te pup!

Rocsy Ciobanu spunea...

Foarte foarte bun.Pup!

Simona spunea...

@Flori, reteta estein totalitatea de la soacra mea. Este un tort rapid, si delicios... doar ca se lucreaza cumva la foc automat :) Ai grija la glazura ptr ca atunci cand pui caramelul se umpla.. Plus ca trebuie batut cu telul continuu. Pupici
@Rocsy, asa este! Pupici