RSS

miercuri, 8 ianuarie 2014

Pizza Capriciosa

Cine vine la o pizza?!


Ingrediente:
Ptr. aluat:
500 g faina alba
10 g drojdie uscata
½ lingurita sare
300 ml apa calduta
3-4 linguri ulei de masline
Ptr. topping:
salam picant
salam crud-uscat
rosii uscate in ulei
mozzarella
Ptr. sos:
2 cani suc de rosii
2 linguri ketchup
1 lingurita zahar
½ lingurita sare
1 lingurita busuioc
2 catei usturoi
1 lingura ulei de masline
1 lingurita ardei iute macinat


Faina am cernut-o intr-un bol,apoi am adaugat drojdia si am amestecat. Am inceput sa adaug apa calduta putin cate putin, amestecand cu o spatula. Am pus si praful de sare, si am inceput sa framant usor cu mana, completand cu apa. Cantitatea de apa este in functie de tipul fainii. Treptat am adaugat uleiul de masline, framantand cu mana. Din cand in cand am mai pus si cate un praf de faina. Aluatul l-am framantat cca 10-15 minute, pana a devenit elastic si nelipicios.
 Aluatul l-am pus intr-un castron, am acoperit cu folie alimentara si cu un prosop, si am lasat cca 1 ora intr-un loc caldut pentru ca aluatul sa-si dubleze volumul.
Intre timp am pregatit sosul: sucul de rosii, ketchup-ul, zaharul, sarea, busuiocul, uleiul de masline, cateii de usturoi taiati felii si 1 cescuta de apa le-am pus intr-un vas, la foc mic. Am amestecat din cand in cand, iar dupa cca 15 minute am adaugat ardeiul iute si am mai lasat vre-o 5 minute pentru ca sosul sa se lege. Inainte de a pune ardeiul iute am scos cateva linguri de sos, pentru a le folosi la a „unge” pizza.
Cand aluatul a fost gata crescut, l-am scos pe plansa de lucru infainata si l-am impartit in 3 bile egale, care vor deveni 3 blaturi de pizza. Am intins cu sucitorul fiecare bila de aluat, dandu-i forma rotunda. Aluatul l-am pus in tava speciala ptr pizza, l-am uns cu sosul nepicant si am presarat mozzarella. Am adaugat bucatile de salam taiate triunghiuri, rosiile taiate fasii, iar deasupra mozzarella rasa. 
Am dat tava la cuptorul preincalzit, pentru cca 20 minute.
A iesit o bunatate!!!

10 comentarii:

Haplea spunea...

Foarte aratoasa pizza!!!!La multi ani!

Biochimist la cratita spunea...

Vezi c-am ajuns, deschide usa. :) Chiar mi-era pofta de pizza.
Pup cu drag!

catkitchen spunea...

N-am mai facut o pizza de cam multicel :( ...

Mihaela Mihalache spunea...

chiar azi ma gandeam la o pizza ;)
e binevenita :))

Cristina spunea...

Buna idee! Chiar ma gandeam ce sa fac pentru cina!

TeoBucatar spunea...

Ne-ai nimerit la fix! Cu sarbatorle astea n-am mai avut loc de pizza si ne placeee!

maria mihalache spunea...

Am facut si eu ieri dar nu refuz o feliuta de la tine.
Pup si seara minunata!

Simona spunea...

@Halplea, multumesc!!
@Alina, cu drag! :) Pupici
@Adina, atunci te invit la masa! Pup cu drag
@Mihaela, iti ofer o portie! Pup
@Cristina, pizza intotdeauna te scoate din incurcatura :) Pupici
@Teo, nici eu nu fac foarte des, dar si cand ma pun pe treaba.. :) Pupici
@Medi, face schimb! :) Pupici

coco spunea...

cine-i capricios :))) la pizza? :)

Danutza spunea...

Ce pofta am si eu de-o pizza! Arata super yummy!!! :*